Kurdistan-Post yenilendi
yeni adresimiz www.Kurdistan-Post.eu dur.

Lütfen favorilerinizi günceleyiniz !
Bu site sadece arsivdir.

İ-DKP Başkanı Mustafa Hejri İle Röportaj-Hülya Yetişen


İ-DKP Başkanı Mustafa Hejri İle Röportaj-Hülya Yetişen

Irak Kürdistanı’nda Peşmerge ordu güçlerimiz vardır. Hatırlatılması gerekirki şu anda İran İslam Cumhuriyeti’ne yönelik silahlı mücadelemizi askıya aldık.
«    Ekim 2017    »
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 

Qazî Mihemed'in Kürd Ulusuna Vasiyeti


Qazî Mihemed'in Kürd Ulusuna Vasiyeti

Zulüm ve baskı gören halkım!

Yüce Allah aşkına vaatlere artık kanmayın. Çünkü onlar ne Allah'ı tanıyorlar, ne peygambere, ne kıyamet gününe, ne Allah huzurunda hesap vermeye inanıyorlar. Onların nezdinde, Müslüman da olsanız, Kürt olduğunuz için suçlusunuz, onların düşmanısınız

Kurd li Misrê - Nezîr Silo


Kurd li Misrê - Nezîr Silo

Misr yek ji welatên ku herî peywendîdar bû ji demek dirêj ve di nav dewletên erban de bi Kurdan re.

Sonlanan Açlık Grevinin Taleplerden Öte Anlamı…  


18-11-2012, 20:44 Kategori: Hejarê Şamil, Analiz  
Sonlanan Açlık Grevinin Taleplerden Öte Anlamı…

Sonlanan Açlık Grevinin Taleplerden Öte Anlamı…

Hejarê Şamil

En korktuğumuz şey açlık grevlerinde ölümlerin yaşanması, düşündükte bile yüreğimizi ürperten, tüylerimizi diken diken eden ise 70 güne yakın süren açlık grevi direnişine zorla müdahale yapılmasıydı.

Müdahale sonucu yaşanması muhtemel ölümler ve yenilgi psikolojisi kör şiddeti arttıracaktı. Oysaki şiddet olacaksa, örgütlü şiddete ihtiyacımız var.

Bunların yaşanmamış olmasından duyulan sevinç paylaşılmaya değer.

Her şeyden önce eylemleri boyunca milli duygularımızı şahlandıran, ulusal bilincimizin tekamülüne katkıda bulunan eylemci kahramanlarımıza müteşekkiriz.

68 günde oluşan ulusal atmosfer, açlık grevlerini benimseyen ve benimsemeyenler tarafından gösterilen duyarlılık, bu eylemi kimin başlattığından ve sonlandırdığından bile daha önemlidir.

Türk, Fars ve Arap gaspçılığına karşı verilen Kürd kurtuluş davası uzun solukludur. Bedirhan Bey’in 1845 yılında Botan’da Osmanlıya karşı başkaldırısını ilk örgütlü isyan olarak ele alırsak Kuzeyli Kürdlerin özgürlük mücadelesinin 170 yıllık bir tarihi var. Bugünden yarına ‘özgür olacağız, ülkemizi sömürgeci rejimlerin kanlı pençelerinden kurtaracağız’ psikolojisiyle yaşamak, sık sık “vazgeçmelerle” sonlanan hayal kırıklığına neden oluyor. Ne var ki, özgürlüğe çok yaklaştık. Son açlık grevleri Türk rejimi adlı çürümekte olan kanlı saltanatın ana çivilerinden birini de söküp attı.

Kürd cephesinde açlık grevlerinin sonuçlarıyla ilgili doğal olarak “Kazanılan, kaybedilen ne?” sorusu mutlaka değerlendirilecektir. Açlık grevi gibi bir eylem, bireysel iradeyle yapılabilindiğinden aslında sorunun “zindan direnişçileri halkımıza ne kazandırdı?” biçiminde sorulmasını, değerlendirilmesini doğru bulanlardanım. Zaten eylemin özü, yaşamı ve sağlığı kaybederek kazandırma azmine dayanıyor. Allaha çok şükürler olsun ki, can kaybı olmadı.

68 günlük eylemleriyle Kürd halkının önemli bir kesiminde ulusal birlik duygusunu zağlayan, hareket birliği oluşturan, öte yandan Kuzey Kurdistan halkının haklı talepleri ekseninde uluslar arası kamuoyun vicdanını depreştiren zindan direnişçileri; 1. anadilde savunma hakkını kazandırdılar, 2. Öcalan üzerinde tecridin yumuşamasını (muhtemelen kalkmasını) sağladılar, 3. Anadilde eğitimi Türkiye’deki siyasetin gündemine perçinlediler.

Zaten 3 maddelik talepleri vardı. Elbette ki, talepler tam anlamıyla yerine getirilmemiştir. TC Anayasası değişmeden taleplerin en önemlisi olan Anadilde eğitim uygulamasına başlanması düşünülemez. Bu yolda önemli bir mesafe kat edildi ancak.

KCK Yürütme Konseyi Başkanlığı’nın son açıklamasındaki “Direnişi bundan sonra Hareketimiz ve halkımız devir almış bulunmaktadır” vurgusu isabetli olmuştur. Her şeyden önce PKK hareketine zindan direnişçilerinin Kürd halkının çeşitli kesimlerinde yarattığı birlik ruhunu korumak ve geliştirmek gibi önemli bir sorumluluk düşüyor. Zaten bu direnişin söz konusu üç maddedeki taleplerden de öte anlamı; yaratılmış birlik ruhu, halkımızın PKK’yi siyaseten benimsemeyen çeşitli kesimlerinin bile talepler etrafında birleşmiş olmasıdır.

**

İnsan yanılgısına sevinir mi? Sevinebilirmiş. Açlık grevinin 45. gününde yazılmış yazıda “Ölümler olmadan açlık grevi sonlanmayacaktır. İşte bu gerçeğimizin gözlerine dik bakacağız” demiştim. Ocalan’ın bu sefer beni yanıltmasından duyduğum sevinç anlatılır gibi değil…


 
Yazıya puan ver:
 (Toplam Oy #: 26)
  |   Okuma: 4868   |   Yorum: (177)   Yazdir
   Arkadaşına Gönder

Değerli ziyaretçimiz, siz kayıtsız kullanıcı olarak siteye girdiniz. Size kayıt yaptırmanızı veya kendi adınızla giriş yapmanızı öneriyoruz.

İlgili Diğer Haberler:


 Yorum #1  | 18 Kasım 2012 21:05 | Alıntı     

Xebat

avatar    Grup: Misafir
   Yayınlar: 0, Yorum: 0, Kayıtlı: --
   ICQ: --,
abdullah öcalan bir kürd lideri iken abd ve israil'in destegi ile tirk devleti tarafindan esir alinmi$, sorgu sürecinde örgütü hakkinda bildigi bütün bilgileri tirk sorgucularina vermi$, cikarildigi tirk mahkemesinde bütün dünyanin gözleri önünde sorgudaki teslimiyetci tavrini sürdürerek lideri oldugu davayi savunmak yerine tirk asker analarina "sehit analari" diye hitap ederek pi$manligini dile getirmi$tir. Pkk yöneticilerinin öcalanin bu teslimiyetci tutumuna kart$i ilk tepkileri red olmu$ ve bunu "ba$kana ilac vererek konu$turuyorlar" dile getirmi$ ama kisa bir süre sonra bu tutumlarini terkederek öcalani takip etmeye, takip ederkende öcalanin teslimiyetciligini kürdlere "direni$cilik", "bari$ giri$imleri" olarak propaganda etmeye ba$lami$lardir...Kendi davasindan bir cirpida vazgeçenden "ya$ayan bir tanri" yaratanlarin bu yanilsamalarinin realitedeki kar$iligi aslinda korkunc bir hüsrandir, bu hüsran cok sükür henüz kuzey kürdistanda bir bütünüyla ya$anmami$tir, cünkü kürdistani sömürgeci boyunduruk altinda tutan zincirler (irak, suriye ) uluslararasi güc dengelerinin bozulmasi nedeniyle kirilmi$tir, bazilarida kirilmaya dogru gitmektedir ki bu sayida kürdlere dolayisiylada pkk ye yeni ya$am alanlari ve nefes borulari acilmi$tir, acilmaktadir...bu acidan devlete verdigi hizmete hazir olma sözüne ragmen öcalan kürdleri tirkla$tirma projesinde ba$ariya ula$amami$tir, ama özelliklede kuzey kürdlerinin ulusal geli$imini sekteye ugratma ve pkk yi tirklarin ic iktidar mücadelesinde bir piyon olarak kullandirtma konusunda epey ba$arili olmu$tur, kuzey kürdlerini deyim yerinde ise "bozmu$" bozulmaya ugratmi$tir...
Belli ki bû bozulmadan degerli Hejar'da payini almi$ gözüküyor; önce talimatla ba$latilan aclik grevlerinin disaridan talimatla gercekle$meyecegine dair bir makale yazarak, simdide öcalan'a te$ekür ederek sayin Selim cürükkayanin deyisiyle elegin ipini cekme de corbada tuz misali katkisini sunuyor, bu eylemin "öcalanin tanrila$tirilma" projesinin bir parcasi oldugu gercegini gözardi ederek...dü$manina herseyiyle teslim olmu$, tutsak bir insana bir ulusu mahkum etmek cok normalmi$ gibi davranarak ve hatta ona te$ekür ederek kürd welatparezligi yapilmaz, kürd ulusu in$aa edilemez, in$aa edilen öcalanvari tiper gibi olur...
 Yorum #2  | 18 Kasım 2012 21:40 | Alıntı     

rojame

avatar    Grup: Okuyucular
   Yayınlar: 0, Yorum: 375, Kayıtlı: 18.04.2011
   ICQ: --,
Kürd Kürdistan Lideri sayin Abdullah Öcalan,

Kürd Özgürlük Mücadelesinde ÖLÜMSÜZ (Nemir) Olarak tarihe Qayid düşmüştür..Artık onu yargılasanızda,öldürsenizde,assanızda,Qaleşçe çamur atsanızda, O Özgürlükçü Kürdlerin /Kürdistan tarlasına bir tohum olarak Kök salmış..Bu Kök tam Binlerce yıllık Kürdistan topraqlarında war olan kurutulmaya çalışılan Köklerle bütünleşerek yeniden filizlenerek doğaya MİLLYONLARCA TOHUM BIRAKMIŞTIR.

Bundan sonra isteyen dedi Qudu yapar,buda onlara fayda getirmeyince en büyük taşlara başlarını wuracaklarınıda temaşa edme imkanımız olacaktir. Bundan sonra taş başa deyecek,başta taşa deyecektir. Üzülüyorimki bu tiplerin herdaim AX OF zırıltıları insanlığı rahadsız edecektir.!

Bunlardan biride XEBAT'tir..Yazık Dedi Qodudan başka hiç bir fikri yok haq huquq adına.
 Yorum #3  | 18 Kasım 2012 22:09 | Alıntı     

MEMO AMED

avatar    Grup: Misafir
   Yayınlar: 0, Yorum: 0, Kayıtlı: --
   ICQ: --,

Amed açlık grevi sürecinde tarihsel misyonuna yakışır tepkisiyle tarihe yine not düşürmüştür.Amed'de saat 19:00'u vurduğunda şehir adeta şaha kalkıyordu.Tarih bu şahlanışı 'Amed'in meşhur gece eylemleri, diye kayıtlarına geçirecektir.Kaşık,kepçe,tencere ve tavalarla topyekün başlatılan psikolojik savaş karşısında hiçbir gücün dayanamayacağı uluorta tescillenmiştir.
Bir şehirde birbütün balkonlar mücadele alanlarına dönüşmüşlerdir.Kürt halkı yediden yetmişe öfkesini balkaonlardan küsmüştür.Hewar figanıyla Amed gökleri bile sallamıştır.Amed'de 2-3 yaşındaki beşikteki çocuklar bile elinde kepçe kaşıkla devlet sistemini eleştirmiş, yiğit ve suçsuz zindan direnişçilerini baştacı eylemiştir.Gözlerimle gördüm,Amed'de daha konuşmasını bilmeyen bir çocuk,eline aldığı tavaya vurmak,ses çıkarmak ve sistemi protesto etmek adına;annesinden kaşık istiyordu.Evet bunu gözlerimle gördüm.
Amed tam okyanusu andırıyordu.Dalga dalga kıyılara vurdu.Gittikçe sertleşti dalgalar.Dalgalar tsunamiye dönmek üzereydi ki...
 Yorum #4  | 19 Kasım 2012 05:53 | Alıntı     

Qeki

avatar    Grup: Misafir
   Yayınlar: 0, Yorum: 0, Kayıtlı: --
   ICQ: --,
Sayin Hejar, ilk Kurd isyani 1806 yilinda Suleymaniye`de baban seyhi Abdurrahman pasa tarafindan Osmanliya karsi verilen ayaklanmayla isyanlar silsilesi baslamistir.Bedirhaniler isyani sonradir ,hurmetler.

Edit.: Merhaba Sayın Qekî. Burada Kurdistan'ın Kuzeyindeki isyanlar kastedilmiştir. Uyarınızdan sonra "Kuzey" kelimesi eklenmiştir. Dikkatiniz için teşekkür.
 Yorum #5  | 19 Kasım 2012 07:51 | Alıntı     

Nikitin

avatar    Grup: Misafir
   Yayınlar: 0, Yorum: 0, Kayıtlı: --
   ICQ: --,
Ahmakca eylam son buldu.
Kendi icin kendi ac kalmayan adam grevi hicbir talep karsilik bulmadan sone erdirdi.
Tabii ki ölümlerin olmamasi büyük sans ve cok sevindirici.
Ahmakca dedigim icin bana kizanlari sukunetle düsünmeye davet etmistim.Yine davet ediyorum, Hangi akkilli kendi kosullarinin düzeltilmesi icin mücedele etmeyen bir adak icin ölün dediyse halt etti.
Güzel laflarla kindi kendini kandirmak yerie bu ahmak mücadeleyi önümüze koyen sorumlulardan hesap sormayi öneririm.
Kürd kanini bu kadfar uzuza döktürmak düsman hizmetidir. Asla unutmamali.
Baska mücadele olanaklari varken kendini yakmak, ac kalmak ucuz kahramanlik taslamaktir.
Gerilla mücadeleseine de tenkitlerim var. Devlet veya en azindan federesyon istemeyen ölümüne savas da bos bir savastir.
Gerilla kim istese istesin ugruna ölmeye degmeyecek seyler elde etmek icin ölmek sadece dümana yarar. Cünkü düsman en iyi Kürd'ün ölü sü oldugunu söyleyip durmuyor mu?
Hsydi simdi sorumlulardan hesap sorma zamani.
Düsmanin kötü uygulamalarindan hesp sor, ama bizmkiler kötü yapinca gözünü kapa, görmezden bilmezden gel daha nereye kadar?
Daha ne zaman saksi degil bas tasimaya va düsünmeye baslayacagiz?
 Yorum #6  | 19 Kasım 2012 12:37 | Alıntı     

Hassan Selah

avatar    Grup: Misafir
   Yayınlar: 0, Yorum: 0, Kayıtlı: --
   ICQ: --,
Xebat in sert yorumlarini (yanlis demiyorum dikkat) bir yana birakip, bir deyimini one cikartmak gerek. uzun suredir apo nun kendisi tarafindan icra edilen TANRILASTIRMA (veya teknik terim olsun notur olsun, TELESTIRME) projesinin kurgulanarak duzenlenmis bir parcasi olabilir mi bu aclik grevleri? ben komplo teorilerini sevmem. boyle bir komploya da ihtiyac oldugunu sanmiyrum. neden bana kizacaksinzi velakin kurd halkinin hatta guya aydinlanmis akli basinda orta kademe aydinlarin bile TEKLESTIRME kulturune feci sekilde tesne bir hali var.
malzeme boyle olunca bu is kendi icimizde gayet guzel isliyor. yani TEKLESTIRME zaten bir hayli yol almis, simdi TC bu ise, elle gelen dugun bayram diye seviniyordur. candar in yazisi bunun kibar bir tahlili. Ocalan i taraf(kurd tarafi) olmaktan cikip Cozum(turk cikarlarini daha fazla zaiat vermeden toparlamak elbette) parcasi oldugunu yazmis, bir de freudian slip ypmis, kusaklardan bahsediyor, korkuyorlar yeni kusaktan, ve eski kusagin turklere yamanma temayulunun padisahi Ocalan a sarilmayi oneriyorlar. bu sebeple son uc yildir neredeyse her turk gazetesinde an az bir iki koseci Ocalan in yeteneklerini ve kiymetini yazar oldu. Turkler de bu kadar kurd aski hayra alamet mi? sorulari soralim bakalim kurd halkinin aydinlanmis kitleleri ne cevaplar verecek.
 Yorum #7  | 19 Kasım 2012 12:47 | Alıntı     

NURHAK PAZAARCIKLI

avatar    Grup: Misafir
   Yayınlar: 0, Yorum: 0, Kayıtlı: --
   ICQ: --,
NE YAZMISTIM
Soz konusu eylemlilik sureci basladiginda bir cok yorumcu tuymustu ortalikta gorunmediler.

Maskeleri dustu ve kurd halkinin muhtesem direnisini gururlarina yedirmediler anlam veremediler kurd halk onderi etrafinda kenetlenen kurdistan halkinda bu kadar beklenilmiyordu acizlik ve caresizlik kuyruk acisi nedeniyle simdi bir bir ortaya cikiyorlar ve acinacak durumdalar.

Beyler, Kurd halki direniyor tutsaklar direniyor ve gerilla vuruyor siz ler nerdesiniz niye bu kadar kindarsiniz nasil olur bir halkin oncu gucune saldirabiliyor ve ustelik alternatifsiz bir sekilde oneri sunmuyorsunuz.

Korkak ve yilginsiniz
mucadele etmeye cesaretiniz yok emek ve cabalayanlara destek olacaginiza utanmadan aHMAKCA DIYEBILIYORSUNUZ BEN OLSAM BU KELIMEYI KULLANMAZDIM

iNSANIN IRADESINE SAYGILI OLUN DURUST OLUN
yapacaksaniz elestirinizi alternatif sunun varsa onderiniz ortaya koyun varsa cozumunuz siz siyaset sahnesine cikin

Uslup hakaret ve asagilama olmamali kurd davasina zerre kadar faydasi olmaz
Ve beyler neslinizi korumaya alacagiz cunku cok zayif ciliz ve bitmektesiniz

Bir halkin direnisine ahmak diyebilen bir kurd ne kadar yurtsever olabilir
ne kadar durust olabilir
ne kadar kurd halkinin ozgurlugunu savunabilir uslup turk mit inin ve pravakasiyon ca bir tutum basarilar selamlar
 Yorum #8  | 19 Kasım 2012 12:54 | Alıntı     

RODI

avatar    Grup: Misafir
   Yayınlar: 0, Yorum: 0, Kayıtlı: --
   ICQ: --,
Zindan direniscileri gurevlerini ve öcalailna bagliliklarini fazlasiylen beyan ettiklerini kabulettik.Ancak Disardaki BDP milletvekilleri belediyebaskanlari Yurtdisnda PKK KNK ve KONGRA-GEL temsilcileri ve yandaslari Öcalan özgurlugune kavusuncaya kadar ÖLUM ORUCUNA baslamalilar.Basta Turk solculari ve utangac Kurd aydin yazar cizer ozanlarda dayanisma göstermeleri gerek.Yasi 50 nin uzerinde olup PKK hareketiicinde Öcalana iradelerini teslim edenler(kurd aydinlari)ölunce ye kadar aclikgrevlerini birakmalilar.Zira amaclarina ulasmadan Fasist AKP(!)onlarida kandirabilir.
 Yorum #9  | 19 Kasım 2012 19:12 | Alıntı     

Dijwar

avatar    Grup: Misafir
   Yayınlar: 0, Yorum: 0, Kayıtlı: --
   ICQ: --,
Nikitin'e Bak arkadaş ben de son iki gün Batman M tipi cezaevi önün'de açlık grevinde geçirdim.Bütün gece soğuk havada ateş etrafında oturduk.Gündüz de Tutuklular ile dışardaki Halkın sloganları bir birine karıştı benim için bu eylemin benim açımdan en önemli tarafıydı.Onun için bu site'ye bu hakaretleri yazma devam edersen cevabını verecem.

Açlık grevinin getirisi götürüsü üzerinde şimdilik durmuyorum.Sayın Yazarın dediği gibi ölüm olmadan sonuçlanması bizim en büyük sevincimizdir.
 Yorum #10  | 19 Kasım 2012 19:31 | Alıntı     

mardinli

avatar    Grup: Misafir
   Yayınlar: 0, Yorum: 0, Kayıtlı: --
   ICQ: --,
burda kinleri kusanlara ancak ben güler gecerim ciddiye de almiyorum aynen tirkolar gibi yüzeysel bir bicimde ele aliyorlar aclik gerevlerin anlamini anlamiyan xebat ve benzerileri ayni kemal ve güclü gibi düsünenlerdir istedikleri kader sn öacalana camur atin sudur budur deyin görünen köy kilavuz istemez diye bir söz vardir kürdler mükemel bir sekilde direndiler tcnin felegini sasirdilar demek istedigim sn öcalan bir sözcüklen aclikgerevleri sonlandirdi evet iyi ki ölümler olmadi en büyük sevincimiz budur gerisini xebat gibileri düsünsün kürdler ne icin yaptiklarini gayet ve net dile getirdiler bunu anlamayanlara davul zurnada calsan duymazlar cünkü kulaklari sagirdir da ondan sn yazar dedikleri gibi önemli olanida budur herkese gecmis olsun ve aci sifalar dilerim insallah kalici bir hatalik olmaz bazilarindan
 Yorum #11  | 19 Kasım 2012 19:45 | Alıntı     

sami

avatar    Grup: Misafir
   Yayınlar: 0, Yorum: 0, Kayıtlı: --
   ICQ: --,
Nurhak Pazaarcikli Arkadsin yazdiklarina tamamen katiliyorum.Bazi arkadaslar isi artik düsmanlik düzeyine cikarmis.isini gücünü birakip burda küfür ediyorlar.düzey yok ,seviye yok.Kendisini herkesten daha akilli tepeden bakan bi anlayisa sahip.Ne yaparsan yap begenmezler,kendi yaptiklari ise sifir.Kendileri bir günlük acliga dayanamazken, aclik grevine girenleri ahmak olmakla suclamak nasil bi akilliliktir?ne diyelim Allah akil versin herkese
 Yorum #12  | 19 Kasım 2012 19:57 | Alıntı     

merwan

avatar    Grup: Misafir
   Yayınlar: 0, Yorum: 0, Kayıtlı: --
   ICQ: --,
ben xebata katiliyorum
ortadogu da araplar fars tirk $u an buyuk yeni bi stratejik anti Kurd isbirligine basladi savas suriyeden cikacak Kurdlere yönelecek tabii isbirlikci Kurdlerde beraber basta Talabani ve Apocilar
kizan kizsin soyle bi gunluk gelismelere bakin ve nasil bi sonuca varirisiniz
1-Iran 27 Kurd idam ediyor
2-esedin aciklamasi chp grubu gaztecinin hatriri icin gitmedi
3-tc k.guneyi bombaliyor Kurdlere saldiran binlerce teroristi saliyor
4-maliki saldirmak istiyor
tum bunlara ragmen Kuzey ne ile ugrasiyor Kurd devrim dinamigi ölüm orucuna yatriliyor gundem ölüm orucu simdi bi ataskes guneye cekilme
evet Kuzey guya halolacak hade ileri tipki 2000 deki kongre gibi karar tc ile baris guneye iktidar olmak tabii yine talabani isin icinde vardi barzaniyle cati$mayi saglamak agirba$li Barzani oyuna gelmedi ynk guc getridi kandile hemen adeta salyalari akiyordu Barzani yenilecek tek lider olacak hemen formilate kandile guc yigdi Barzani kimildamadi talabani kazdigi kuyuya kendisi girdi savasi baslatacakti sonra 92 ve 97 gibi koca kicini cekmeyi basracak barzani ve kandili biribirine kracakti fakat 2000 de kendi kazdigi kuyuya düstü.tc yardim eti halk gördü barzani ne yapti kandile cephane gönderdi velhasil genede Kurd kani döküldü elindede olmasa 2-3 catisma yasandi.
simdi ayni talabani Iran ve iraki tabii gizli basrol tc bastada dedim anti Kurd savasina dönüstürüp kazanmak istiyor du$manlarimiz.maliki du$ürürelecekti Barzani bunun icin cok caba gosterdi talabani ile goran bosa cikardi maliki onlara guvenerek yapiyor talabani diyor barzani bagimsizlik ilanda etse biz disinda kaliriz
dunya da batida bekliyor kendi cikar icinde olsa ha Kurdler bagimsizlik ilan etsin kabule hazirdir fakat Kurd ahzir degil durum bu iken Barzani ha bire evimizin birligini saglam tutalalim feryadlari bo$a cikariliyor
esad kurnaz apocilara cepheyi birakikende planliydi cunku tek cephe kaliyordu ona bi sene bu boyle gecti fakat bati Kurdü nin itirazlari ve oyunu gormeleri artik yeni bi plan gerektiriyordunedir bastan beri tc kaynakli muhalifler Kurd bölgelerine kaydirilirsa belkide bati destekli suriye muhaliflerini bile Kurdlere yönlendirebiliriz o zaman esad ömrü uzayacak filistin ve lubnani hedefleyen israil dururulabilinir en azindan direk destek alirlar
evet santrac masasi Kurdler in cogu gene piyon tek Barzani ulusalci tavirda ve tek basina ne kadar dayanir bilemem.
Tc Barzaniyi tabiiki kulanmak istedi fakat oyuna gelmedi bu tc nin kontrolindeki apoci harakete olsa Kurdluge gönul vermis bi Kurd kitlesine asla ters du$memeyi dikat eti
Barzani de tc yi kulaniyor Barzani bati ve abd politikalariyla beraber oldugu icin tc inin onu kulanma $ansi az $u an.mecbur ekonomik agirlikli isbirligi var onun disinda askeri ve siyasi konularda Barzaniyi fazla kulanma $ansi yok batiyla guneyin hatini kesemiyor
bunu simdi yine esad Maliki ve necadi ile gizli stretejik itifaklarla yapiyor.tc bati mutefiki oldugu icin acik yapamiyor simdi gizli ve basoyuncu altini cizerim
bu du$manlar bunda anla$tilar oRTADUGA KI DEGISIMLEDEN KURD STATUKO SAHIBI OLMADIKCA BIZ VARLIGIMIZ DEVAM EDER YOK EGR KURD STATUKO SAHIBI OLSA BIZIM BUGUNKI VARLIGIMIZ BITER
toplayalim TALABANI EGER BARZANI BAGIMSIZLIK DERSE SULEMANIYEIY AYIRIRIZ APOCILAR KANDIL TURKIYENIN BIRLIK BUTUNLUGU DIYOR kURDLERI kURD ARGUMANIYALA DINAMIGINI BO$ALTIYOR
GERIYE KIM KALIYOR BARZANI Peshmergeye hazir ol diyor direnmekten baska caresi yok Kurd birligini butunlugunu saglamayi basarmadiysada var olan gucuyle bi seyler kurtarmak istiyor
kimin yaninda yer alamaniz size bagli eger gercekten Kurd ve Kurdistani bi ruha sahipseniz aklinizla haraket edin






http://www.rudaw.net/kurmanci/index.php?news=16152
bi zahmet bu likide okuyun
 Yorum #13  | 19 Kasım 2012 21:40 | Alıntı     

Hassan Selah

avatar    Grup: Misafir
   Yayınlar: 0, Yorum: 0, Kayıtlı: --
   ICQ: --,
tartisma adi uzerinde yazarak olur, konusarak olur. tartisma -dikatomi-uygarligin temelidir. kurdistan icin illa daga cikmak bayirda kosmak gerekmez, illa baslarken sonuclari neler olabilecegi cok iyi tartilamayan eylemcilikle de olmaz. ulus denilen seyin icine tembeli kilimcisi bilimcisi azgini miltani cocugu kadini iduru pusuru hepsi girer. sen daga cikmistin sana uc oy hakki, sen bayirda direndin sana iki, sen evinden cikmadin seana oy hakki yok derseniz demokrasi dediginiz seyin demo(halk) su kalmaz, secimlere 10 bin bilemedin 100 bin haydi bugun comertim 1 milyon kisi ile girersiniz, peki geride kalan 18 milyon ne olacak? bu nedenle burda sen sukdar direndin ben su kadar direndim, sidik yarisi turunu birakin. ustelik burya yazan kislerin gecmisi bugunu hakkinda bir bilgimiz de olamaz. mesela benim 10 yilimi gerillada gecirmedigimi nerden bilyorsunuz? Ocalan a elestiri yadim diye hangi otorite silyor bu 10 yili? vesselam teorik olarak da pratik olarak da manasiz bir idda, pazarcikli bu idda ile dogdu bununla olacek. benden once olurse(allah gecinden versin) mezar tasina yazacagiz bu tezini, bikmadan bunu yazip duruyor. bunlar modern yasamin yaklasimlari degil. koyluye sorsan muhendisten deresine kopru ister, adam hakli o dere onun acil durumda kente gitmesini , ihtiyaclarinin gelmesini etkileyen en onemli sey. o dunyada oyle. velakin muhendisin isi sadece kopru kurmak mi? diyarbekirin kurd kentlerinin ihtiyaci artik farkli. ehriman gibi illa piyasada cata pat yapacaksin, bedenini manasiz alamayacagin haklar icin , ocalanin gucunun tescillemek icin olume yatiracaksin? bakalim kac aya icinde yeniden sil basa gelecegiz. neyse tartismaya devam.
 Yorum #14  | 21 Kasım 2012 13:04 | Alıntı     

Hassan Selah

avatar    Grup: Misafir
   Yayınlar: 0, Yorum: 0, Kayıtlı: --
   ICQ: --,
nicin "tecrit" durumu var?

1-TC devleti Ocalan i tecrit etme niyetinde oldugunu sanmiyorum. Avukatlarinin veya disaridaki PKK nin KCK nin Ocalan ile gorsumesini istemiyor. bunu da gizlemeden soyluyorlar. bu ilisikiden cikabilecek KONTROL disi durumlardan urkuyor. urken sadece TC mi?

2-siz kendinizi Ocalan in yerine ve TC nin yerine koyun. muazallah Ocalan kurdleri onun kontrolunden cikartacak bir lakirdi etse ne olur? hem Ocalan kontrolu kaybeder, hemde TC bu isten memnun kalmaz. su an koca kurd muhalefetini Ocalan sayesinde tikir tikir kontrol edebilyor. aclik grevleri bitsin dedi sak diye bitti. TC nin uzerinden agir bir yuk de kalkti. bakin adamlar daha beklemeden bugun "her hangi bir soz vermedik" diyorlar.

3-TC nin bu yapisi Ocalan in azami zayifliklari bilinirken kalkip aclik grevine olum orucuna gitmek ve bu sekilde sonuclanacagi da asikar iken bu eyleme kalkismanin mantigini biri bana izah etsin. olumlerin olmamasi cok isabetli ancak, bu eylemin baska turlu (yani haklarin alinmasi ile sonuclanma olasilgi var miydi? bu soruyu sormak zorundayzi. bu sebeple yuzerce en kiymetli kurd insan kaynagini olum riskine sokmanin manasi neydi? (tek sonuc cikti bu eylemden Ocalan in sozunu sak diye dinlediklerini gosterdiler, bu test TC ye bilgi olarak kaydedildi)

4-KONTROL isinde uzmanlasanlar Ocalan in kurdler arasinda popularitesini yitirmesini hic istemez. Ocalan bugun TC ye kurdleri onun uzerinden kontrol etme imkani sunan tek kanal. Kandil mapusta degil ve kontrol edilmesi zor. TC yi ahmaklar yonetmiyor, Ocalan in TC nin isine gelmeyecek demecler vermesi IMKANSIZ oldugu icin Ocalan ile anlasmali bicimde bu "tecrit" durumunu olusturmus olma ihtimali cok yuksek. ihtimal diyorum cunku elimizde veri yok fakat, indikatorler var bir de insanin en guclu silahi bilgiye dayanan akil yurutme imkani ile MANTIK aparati. TC Ocalan turk devleti lehine (ayrilmaya karsi, devlet istemeyen, hatta etnisiteye dayanmayan lokal yonetimle tatmin olan-taleplerinden nicin rahatsiz olsun ki? bu tur taleplerin Ocalanca soylenip durmasi bu KOJOKTURde ona bagli olan kurd saysini hizla azaltacagi icin Ocalan ile istisare ederek bu yalanci IZOLASYONU yaratiyor, ustelik bu yolla da saftrik kurd genclerini iyice Ocalan a bagli kilan eylemlerle SICAK tutuyorlar.. olan bitenin akil yurtme ve mantiga dayanabilen tek aciklamasi bu. kurdlerin onemli bir bolumu Ocalan i anlamis degil. oysa olay o kadar asikar ki. son uc bes yildir her turden gazetede en az 10 turk koseci Ocalan i yere goge koymadan ogup duruyor. bu turkler ne zamandan beri Kurd cikarlarini bu bicimde hevesle savunmaya gecti? 40 kusur milyonla hala neden tek bir statuye sahip olmadiginin nedeni bu olcude coban-koyun kulturunde saplanip kalmamis olamaz mi?. zaman bunu herkese gosterecek velakin gec olacak. ati alan uskudari gecmis olacak...
 Yorum #15  | 21 Kasım 2012 21:11 | Alıntı     

aydin

avatar    Grup: Misafir
   Yayınlar: 0, Yorum: 0, Kayıtlı: --
   ICQ: --,
65 gunluk aclik grevinin sonuclari kamuoyuna paylasilmalidir kazanilan ve kaybedilen istemleri yerine getirildimi bu konu onemlidir.Eylemi kucuksememekle beraber dogru olmadigini dusunuyorum 30 yila yakin savasan halk gercekligimiz,onbinlerele ifade idilen gerila gucune sahip bir halkin aclik grevi ifade edilecek degildir baglilik baska esaslarla olsada surdurulebilinir
yani kisaca gelismis,siyasallesmis halk icin aclik grevi uygun degildir selamlar
 Yorum #16  | 27 Kasım 2012 03:13 | Alıntı     

Ducardin

avatar    Grup: Misafir
   Yayınlar: 0, Yorum: 0, Kayıtlı: --
   ICQ: --,
Dusman savcilarin kapisini asindiranlarin tasidigi dosyalarda akil mantik aramak ahmakligin
zirvesidir.
Bu Heramzadelerin kulturuyle beslenmis bir Kurd'un cehaletini ve saygisizligini acikca bize
hepimize gusteriyor-gusteriyorlar...
Utanmazlarsa Cankayada oturuyor APO ve Irkci Turk Devletini yunetiyor diyecekler ama kimse inanmaz diye yazmiyorlar. Nasilolsa yazdiklarinizla yaptiginiz icratlarla kurd halki sizden nefret
ediyor. Ohalde Namuslu bir muhalif olunki bizde size hak verelim saygiile karsiliyalim...
Turk Savcilarinin kapisini asindiran super Avukat nediyordu son yazisinda, bana kufur ve hakaret
edenlere geri dundu kufurleri...tcTV'lerinde aclik gurevi devletle birlikte tasarlanmis hayasizligi.
winked winked winked
 Yorum #17  | 29 Kasım 2012 16:47 | Alıntı     

Hassan Selah

avatar    Grup: Misafir
   Yayınlar: 0, Yorum: 0, Kayıtlı: --
   ICQ: --,
siradan bir kurd bireyi olarak, bireysel misyonuma uygun bicimde bir KAMPANYA Baslatiyorum.
Kurd olarak herhangi bir secim sansini henuz tatmis degilim. bunun onunde hem TC nin vahsi yasalari hemde uluslar arasi dengelerin kurdistana kars vurdumduymazligi var. daha derin tahile de gerek yok. durum uc asagi bes yukari boyle. ben kendi adima beni varolan adaylar icinde en iyi temsil edebilecek bir ekip secmem gerektiginde, mutlak anlamda beni tatmin etmekten cok uzak olsa da , ellerinde silah pusat oldugu icin, modern acik toplumun ezlem ozelligi TOLERANS a yeterince sahip olmazsa da, modern toplumun askeri olmayan cok daha uygar ve onemli isleyisleri hakkinda en ufak bir tecrubeleri olmasa da, diger adaylardan daha ozgur konumda olan KANDIL i beni temsil etmeye mesru bir aday olarak goruyorum. asil istegimdaha genis bir kapsayicilgi olan bir ulusal kongre olacak di velakin kurd ulusu bu ACIL ihtiyaci uretecek KAPASITEDEN yoksun. ulusun SIYASI kalitesi (oteki kaliteler ile karistirmayin) buna muasit degil. musait olsaydi bizi eli pusatli bir orgut degil, mapustaki turklere eklemlenme egilimindeki her ay yeni bir cozumlele gelen biri degil, legal alanda ne yapacaklarini bilemeyen, saskin ve komutla yasayan BDP degil, uzerine kontrol imkanim olan ulusal kongre temsil etmeli deyip boyle bir kurumu olusturan dinamikleri yaratirdi. boyle bir cehver kurd ulusunda olusammis durumda. bu gercegi kabul edince mapusta olmasi disinda turkiye ye eklemlenme politikasi yuzunden olmadik ideoljik tavizler verip duran, ve pratik cozumleri de asiri bicimde TC yi kollyan TC nin main motiflerini (kemalizmi, butunlugu, misaki milli yi, etniste allerjisini) destekleyen Ocalan in kesinlikle beni temisl etmesinei siddetle karsiyim. BDP legal alaninin kistlayiciligina ragmen kendine has bir odak olabilseydi onlari temsilcim olarak gosterebilirdim velakin ocalanin komserlerince yonlendirilen iradesiz bir kumeden ibaretler. bu durumda geride KANDIL rakipsiz gibi kaliyor. KANDIL TC yi en fazla urkuten odaktir. bu onemli bir CAYDIRICILIK. TC BDP yi kendi legal cendersinde ezip buzuyor, ve kislikleri de Ocalan aindeklis oldugu icin onlari kalle bile almiyor(asli ellerinde iken ucuncu turevlerini niye muhattab alsinlar, kedinin fare ile oynamasi gibi oynayip duruyorlar). Ocalan ile gorustuklerine kalibimi basarim, tarih bunu kurdistan in kara lekesi olarak belgeleyecek, en acikli sey ise, bu belgere, gorsel olarak bile turklerin elinde surekli kurdlere karsi buyuk bir koz olarak bulunacak. Kandil bu dezavantajlardan uzak. Kandil TC icin urkutucu, urkutucu e caydirici olmasinin cesitli sebepleri var. kandil Ocalan in kulturel acidan kitleye asildaki baskidan kurtulabildigi oranda KURDISTANI olabilyor. kuzeyin cikarlarini maksimize edebilmek icin gerekirse Barzani ile de hesaplasabilyor (bu hesaplasmanin uygar cercevede olmasi ama illaki olmasi gerek, unutmayin hayatin ciplak gercegi Barazani nin kuzey icin fazla ugrasmasinin onunde engelldir, bizm hak ve hukukumuzu bizi yeterince bilemeyen Barzani kollayamaz. onun elinde ancak TC ye karsi iyi bir KOZ oluruz, bu sebeple bizim kendi evlatlarimiz icinden cikartmak zorundayiz bizi temsil edecek bizim cikarlarimizi gerekrise Barzaniye karsi bile kollayacak ekipleri), suriye de yasanan gelismelerde ideoljik acidan olmasa bile orta dogud adaha onemli olan AKSIYON planinda var olmasi TC icin ve dis dunya icin cok onemli bir caydiricilik yaratiyor. KANDIL beni temsil ediyor, rezervlerimizle , elestiri hakkimizi sakli tutarak, Ocana dan bagimsiz politika uretebildigi surece. bu kampanya eger kurdistanin bireysleri arasinda yayginlasirsa TC kendine kendi bicimledigi bir kurd muhattabi yerine kurdistanin cikarlarinin bicimledigi bir muhattabla gorusmek zorunda kalabilir. ULUS olmak budur. koyun surusu olmaktan bir hayli farklidir
 Yorum #18  | 29 Kasım 2012 20:48 | Alıntı     

Dirok

avatar    Grup: Misafir
   Yayınlar: 0, Yorum: 0, Kayıtlı: --
   ICQ: --,
Brez hejar,bazi yazarlarinizin yazilarinin altina yorum yapma opsionu'nu kaldirmisiniz.Neden acaba? yoksa o yazilarin sahipleri yapilacak yorumlardan mi urkuyorlar,ornegin sevda celik isimli yazarda oldugu gibi, neden bazilarina dokunmazlik zirhi giydiriyorsunuz?yoksa hem PKK ye "hain ve ajan orgutleme" deyip hemde PKK ye akil vermeye kalkistigi dengesizliginden dogan tutarsizliga gelecek elestirilerden mi cekiniyorsunuz?Kurd insanindan urken neden Kurde akil veriyor.bence herkes once kendi kendisine akil verse daha yararli olacak.

saygilarimla
 Yorum #19  | 29 Kasım 2012 21:15 | Alıntı     

A.Dara

avatar    Grup: Misafir
   Yayınlar: 0, Yorum: 0, Kayıtlı: --
   ICQ: --,
Sayin yazarimiz Hejarê $amil ;zindanlarda aclik grevleri ba$layip;bu grevler ölüm orucuna evrildigi
dönem; biraz ajitatiflige kacan bir yazi yazdi..Dogrusu ben biraz tecrübelerime dayanarak bu
ölüm orucuna kar$i oldum..Halen de kar$iyim..Ancak ölüm orucunun 60 inci günü geride biraktiginda DUYGULARIM BENI ZINDANDAKI KARDE$LERIM VE ONLARI DI$ARIDA DESTEKLEYEN
HALKIMIN YANINA ITTI..O MÜKEMMEL BIRLIK RUHU BENI DE ETKILEDI..Elbette karde$lerimizin,
halkimizin evlatlarinin BARBAR TC nin dört duvarinin arasinda ölmeden; eylemi bitirmeleri iyi
olmu$tur..Benim korkum $imdilik sakat kalmamalari; beyinsel ve fiziki sakatsizliklari olmamasi..
Sayin Hejarê $amil; aclik grevcilerinin 3 talebinin yerine getirildigini biraz $üpheci imalarla ifade
etmi$..1-Anadilde savunma hakkini KAZANDIRDILAR( !!! ) 2-Öcalan üzerindeki tecridin YUMU$AMASINI (!!! ) muhtemelen KALKMASINI SAGLADILAR.( !!! ) 3-Anadilde egitimi Türkiyedeki siyasetin gündemine PERCINLEDILER.( !!! ) ve sonrada $öyle bir ekleme yapmi$ " Elbetteki talepler TAM ANLAMIYLA YERINE
GETIRILMEMI$TIR.TC anayasasi degi$meden taleplerin EN ÖNEMLISI OLAN ANADILDE EGITIM
UYGULAMASINA BA$LANMASI DÜ$ÜNÜLEMEZ.!!!! " Sayin Hejarê $amili üzmek haddim degil..
Ancak sayin yazarimiz bo$una kendisini zorlamasin! HICBIR TALEP NE TAM ANLAMIYLA; NE
YARIM ANLAMIYLA VE NEDE CEYREK ANLAMIYLA YERINE GETIRILMI$TIR..Ben , yazar ve
bütün Kürdistanlilar GÖNÜLDEN ISTERDIKKI TALEPLER YERINE GETIRILSIN!! Bu talepler kadar basit, bu talepler kadar hakli ve bu talepler kadar insani ve demokratik bir talep
olabilir mi? Ancak bu AKP hirsizlari , bu Fethullah Gülen ceteleri ve bu cani cemaatler koalisyonu olan iktidar maalesef hicbir talebi yerine getirmedigi gibi; örnegin anadilde savunma da oldugu gibi ; bu HAKKIN KULLANIMINI ADETA IMKANSIZ KILDI..BÜYÜK YASAL ENGELLER
GETIRDI..Yine yazarin belirttigi " TALEPLERIN EN ÖNEMLISI OLAN ANADILDE EGITIM.." katiyetle gercegi yansitmiyor..Zaten PKK de ANADIL KÜRTCE hicbir zaman önemli olmadi..
Anadil talebini bir E$ANTIYON olarak koydular..Esas olarak aclik grevi Öcalan üzerindeki
tecridin kalkmasina yönelikti..BU DA 35 YILDIR MÜCADELE ICINDE OLAN BIR ÖRGÜTE VE
ONUN ÖNDERINE FAZLA GÖRÜLMEMELIDIR..Ben kazara örgüt lideri olsaydim (!!!!) insanlari mi KATIYETLE BENIM TECRIDIMIN KALKMASI ICIN BÖYLESINE BÜYÜK ÖLÜM RIZKINE SOKTURTMAZDIM..Ancak ben ne liderim ve nede parti ( PKK ) üyesi..Parti kurumlarin da az da olsa cali$mi$im; cok partili sevdigim dostlar olmu$..Fakat o kadar..Gercek bir PKK linin
dü$ünce ve duygulari, onlarin sayin Öcalan hakkindaki duygulari bende hic yok..Ancak o duygusu olanlara da saygi duyarim ve ele$tiri hakkimi kullanarak..Selam ve hürmetlerimle..
 Yorum #20  | 7 Aralık 2012 09:19 | Alıntı     

Duhoky

avatar    Grup: Misafir
   Yayınlar: 0, Yorum: 0, Kayıtlı: --
   ICQ: --,
Tarafsız bir site oldugunuzu sanıyordum. Ama anf den bir farkınız yok. Sitenize logo olarak koydugunuz kurdistan bayragı yakısmıyor bu siteye. cunku demeçlerini yayınladığınız kisiler (bdp liler vs.) bu bayragı sevmezler. Bu bayrak cok onurlu ve bagımsız kurdistan davasını savunan insanların bayragıdır. bdp gibi iradesizlerin degil. eger kurdistani bir site olmak istiyorsanız kurdistanın bagımsızlıgını savunanları konu eden haberler yapmalısınız. Yok bdp lilerin dokunulmazlıgıymıs yok aclık grevleriymis bu gibi haberler degil.
 Yorum #21  | 8 Aralık 2012 07:59 | Alıntı     

Ducardin

avatar    Grup: Misafir
   Yayınlar: 0, Yorum: 0, Kayıtlı: --
   ICQ: --,
Dohoqy'ye yakin kisiliklein hepsini ayni basarisizcevrelerin, seradinin pusukleri oldugunu biliyoruz ve taniyoruz. bunedenle Bucevrelerin muhalifliklarini muteber bulmuyoruz...
Ornegin Tctv'lerinin daimi musafiri ve Ozgurluk Hareketinin sozde muhalifi olan Super Kurd Avukatin etkisinde kalmis bazi yurtsever Kurd Sempatizanlarin karsitliklarini anliyoruz ve bizde
onagure bu ksiliklere karsilikveriyoruz...
winked winked winked




 Yorum #22  | 8 Aralık 2012 17:36 | Alıntı     

Hassan Selah

avatar    Grup: Misafir
   Yayınlar: 0, Yorum: 0, Kayıtlı: --
   ICQ: --,
Duhoky adli katilimci, KP yi tarafsiz bulmamis, KP nin PKK-BDP den veya yandaslarindan haber yorum gecmesini de sebep olarak olarak gosteriyor.

PKK kuzey de kurdlerin en buyuk en CAYDIRICI orgutu. BDP de legal alanda oyle. simdi ben surekli bu iki partinin ilerlemeye cabaladigi kurdistan yataginda OCALAN tarafindan bloke edildiklerini yazip duruyorum. Kurd ulusunun zar zor topladigi bi siyasi yogunlasma bu enerji yogunlugu Ocalan yuzunden atil kapasitede yerinde saymakta. bu tavirda biri olarak ben bir kurt sitesinde surekli pkk KCK bdp ve ocalan ile ilgili yorum haber, onlarin yorumlari, dusunceleri, otekilerin yaptiklari, yorumlari vs vs ne var ne yoksa hepsini okumak izlemek isterim. KP de uc asagi bes yukari bu isi yapiyor. elllerindeki kisitli imkanlar ile. bir de kurdlerin kuzey de haber ajansi haber agi olarak derli toplu ANF den baska bir seyleri var mi? sanmiyorum. neyse KP olunabilecek en iyi bicimde herkese esit mesafede durmaya cabaliyor. boyle de olmasi illa gerekmez. KP nin icinde bir taraf meyl eden yazar editor de bulunabilir. hayattta mutlak objektifite(nesnellik) imkansizdir, boyle oldugunu idda eden ya yalan soyluyor yada henuz dunyayai anlamaktan uzak bir naiv demektir. ufak tefek meyl etmelerden de sikayet etmeyelim. kurdistan olumune taraf tutanlarin cenneti. KP nin ucundan bir yana meyletmesi bu kadar da buyutulecek bir sey degil. senin mesajinin altina yazan ocalanci vatandas da hemen yangina koruk tutmus. senin yaklasimin hata onu yaklasimi SUC. hata herkese mahsus bir sey kacilimaz. suc ise hukukumuz olasaydi cezalandirilmasi gereken , en azindan uyarilmasi gereken bir sey. bu uyariyi da yapmis olalaim
 Yorum #23  | 18 Nisan 2014 03:40 | Alıntı     

Botas Timberland

avatar    Grup: Misafir
   Yayınlar: 0, Yorum: 0, Kayıtlı: --
   ICQ: --,
2014 montrent la semaine de photos des coulisses de Paris hommes Valentino montrer des photos des coulisses Hiver 2014 montrent nike air max 1 pas cher que compte la semaine de Paris hommes Valentino photos des coulisses de Paris masculine hiver 2014 Semaine Valentino montrer des photos des coulisses, bien que nike free run 2 footlocker les modèles ont été assouplies show de l'état photos des coulisses, mais dans le fond hiver 2014 show Valentino dans la semaine de Paris les hommes, et vous pouvez encore sentir la noblesse de luxe, beau modèle masculin nike free run 3 couplé avec un visage magnifique fourrure, couleurs riches et profonds, fascinant.
Porter des jupes plus difficile sport sportif? Givenchy Printemps Eté 2012 montrent masculine grande image + de détails, affiches Fashion Network vous invite à nager dans le printemps et l'été 2012 Semaine soldes nike blazer mid des hommes de Paris! _ Givenchy masculine. Toujours pour quelques nike free 5.0 femme pas cher jours à Milan la semaine de la mode masculine mocassins Prada petite obsession floral encore? Regardons printemps 2012 montrent de-chaussée de Givenchy Homme plus exagérée ""du monde coloré"" il. Non seulement oiseau s'affirmer lumineux des fleurs de paradis couvert le corps, concepteur Ricardo ? Tixi laissant les hommes portait une jupe! Avant-gardiste, magnifique, fort, dur, le printemps et l'été 2012 la mode masculine raison Givenchy il ya trop de gens brille. Givenchy Printemps-été 2012 collection homme avait absolument aucune robe noire est apparu, mais à un blanc pur et la bouche pleine de force de vie exubérante d'une herbe verte tropical tout au long de l'audience, qui pour Ricardo ? Tixi toujours l'amour sombre gothique esthétique, c'est une très grande percée. Ricardo nostalgie pour le surf ? Lorsque Tixi gar?on et son exploration de ces street style quarts nike chaussure d'inspiration cette saison fusionné dans le grand fort, riche sentiment de puissance et silhouette sportive. Robes nike air max 90 pas cher de styl
 Yorum #25  | 9 Nisan 2015 00:12 | Alıntı     

Geogaddelp

avatar    Grup: Misafir
   Yayınlar: 0, Yorum: 0, Kayıtlı: --
   ICQ: --,
genuine viagra euro med online viagra australia no prescriptionlevitra free samples Levitra levitra 20mg onlinelevitra online order achat levitra 10mg cheapest generic levitra onlineviagra and sperm count canada pharmacy online pulmonary hypertension viagrahalf price viagra viagra without prescription viagra side efects
 Yorum #26  | 10 Nisan 2015 07:03 | Alıntı     

Hectordins

avatar    Grup: Misafir
   Yayınlar: 0, Yorum: 0, Kayıtlı: --
   ICQ: --,
viagra in bangkok Viagra Online the viagra mythcialis voucher cialis 5 mg cialis acid refluxclomid and high prolactin patients Buy Clomiphene when is the ovulation after clomiddo generic viagra work viagra samples overnight buy line viagrataking viagra with high blood pressure best price 100mg generic viagra buying viagra in amsterdam
 Yorum #27  | 14 Nisan 2015 06:59 | Alıntı     

Wilioi

avatar    Grup: Misafir
   Yayınlar: 0, Yorum: 0, Kayıtlı: --
   ICQ: --,
. canada pharmacy 24h Also reviewed by David Zieve MD MHA Medical Director A.Among some procedures and observations he described how to find and treat the tiniest of ingrowing eyelashes that produced otherwise puzzling inflammation and pain. canadian health and care mall HTN is a major risk factor for CAD with resultant angina and MI.CNS diseasemeningitis or meningoencephalitis brain abscess is also possible a. precose We had a brief conversation as to the mechanics of beginning this phase of my treatment.The bonecartilage piece may separate from the underlying bone and become a loose body in the joint causing symptoms of pain catching and popping. canadian pharcharmy Septic Shock Hypotension induced by sepsis persisting despite adequate fluid resuscitation Multiple Organ dysfunction Syndrome MOdS Altered organ function in an acutely ill patient usually leading to death .He suggested that mental problems were rooted entirely in the body particularly in the balance of the four humors see pp. express viagra delivery the energy stored in the compressed bone at the point of fracture is E YA Substituting for S B Y we obtain Y FIGURE .. online pharmacy Epigenetics in cancer.nocturia . first trusted rx .yelloworange coloration of the skin and other tissues hyperbilirubinemia . canadian pharmacy cialis 20mg Therefore a better understanding of immunological mechanisms trig gered by mRNA vaccines is required in order to further rationalize the design of vaccine and treatment protocols ultimately resulting in improved clinical efcacy of mRNA based vaccination approaches Box .. nizagara erg sec .The ophthalmic surgeon uses a small scleral tunnel or selfsealing corneal incision. prednisolone online .This lecture offers a closer look at how stress affects our bodies and it explores what we can do about it. brand female viagra Greenberger D.It is attached by a stalk to the hypothalamus the area of the brain that controls its function. aciclovir cheap .
 Yorum #29  | 5 Temmuz 2015 17:07 | Alıntı     

JeffryTews

avatar    Grup: Misafir
   Yayınlar: 0, Yorum: 0, Kayıtlı: --
   ICQ: --,
Canadian pharmacies shipping to usa, <a href="http://canadianpharmaciesshippingtousa365.com/">Canadian pharmacies shipping to usa</a>, <a href="http://pharmacyusa24h.com/">cialis</a> , <a href="http://canadianpharmacy2015.com/">canadian pharmacy</a>

Yorum ekle

Adınızı:  

E-Posta:  


Kodunu:
Include security image CAPCHA.
Kod güncelleme


Kodunu girin: