Kurdistan-Post yenilendi
yeni adresimiz www.Kurdistan-Post.eu dur.

Lütfen favorilerinizi günceleyiniz !
Bu site sadece arsivdir.

İ-DKP Başkanı Mustafa Hejri İle Röportaj-Hülya Yetişen


İ-DKP Başkanı Mustafa Hejri İle Röportaj-Hülya Yetişen

Irak Kürdistanı’nda Peşmerge ordu güçlerimiz vardır. Hatırlatılması gerekirki şu anda İran İslam Cumhuriyeti’ne yönelik silahlı mücadelemizi askıya aldık.
«    Eylül 2017    »
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
 

Qazî Mihemed'in Kürd Ulusuna Vasiyeti


Qazî Mihemed'in Kürd Ulusuna Vasiyeti

Zulüm ve baskı gören halkım!

Yüce Allah aşkına vaatlere artık kanmayın. Çünkü onlar ne Allah'ı tanıyorlar, ne peygambere, ne kıyamet gününe, ne Allah huzurunda hesap vermeye inanıyorlar. Onların nezdinde, Müslüman da olsanız, Kürt olduğunuz için suçlusunuz, onların düşmanısınız

Kurd li Misrê - Nezîr Silo


Kurd li Misrê - Nezîr Silo

Misr yek ji welatên ku herî peywendîdar bû ji demek dirêj ve di nav dewletên erban de bi Kurdan re.

Ayşe Hür Hanımefendi'ye Cevaben... - Xerzî  


6-09-2012, 10:09 Kategori: Tarih  
Ayşe Hür Hanımefendi'ye Cevaben...

Xerzî


Ayşe Hür’ü birçoğumuz yazıları dolayısıyla tanırız. Kendisi geçtiğimiz hafta Radikal Gazetesi’nde Pazar yazıları yazmaya başlamış ve ilk yazısını da Malazgirt Savaşının yıldönümü olması sebebiyle bu konuya ayırmıştı. Yazısını okuyunca, yazıyı popüler tarih tarzında yazılmış bir yazı olmakla beraber tarihi gerçeklerden uzak denilebilecek bir yazı olarak değerlendirdim. Bu kanaate varmamın sebebi ise, Malazgirt Savaşı’ndaki olayların gelişiminin, resmi tarih tezlerindeki yazıma benzer bir üslûpla yazılmasıydı.

Savaşın yapıldığı dönemde bölgenin ekseriyetini oluşturan Kürtlerin bu zaferdeki rollerine değinilmediği bir tarafa, yazıda Kürt kelimesine bile rastlayamadım. Kendisini nisbeten demokrat olarak tanıdığımız Ayşe Hür’ün bu yanlışının bilgi eksikliği olabileceğini umarak kendisine bir e-mail gönderdim .Yüzeysel olarak, Kürt Mervani Devleti’nin savaşçılarının da Alparslan’a destek verdiklerinin birçok tarihçi tarafından kayda geçirildiğinin bir tarihi gerçek olduğunu belirttim ve bu gerçeğe yazıda neden hiç değinilmediğini sordum. Cevap gelmedi ama dünkü yazısında memnuniyetle öğrendim ki bu soruyu soran yalnız ben değilmişim. Ayşe Hür kendisine bu konu ile alakalı birçok mesaj geldiğini ve yerinin kısıtlı olması sebebiyle “Malazgirt’e Kürt katkısı” konusunu bu haftaya bıraktığını yazmış.

Burada belirtmem gereken bir tespitim daha var. Benim düşünceme göre Ayşe Hür bu tepkilerin geleceğini bilerek, Malazgirt’de Kürtlerin desteğine bilerek değinmeyerek bir tartışma ortamı oluşturmak ve gelecek yazısının daha popüler olacağını da tahmin ederek bu yola başvurmuştur. Başarmıştır da. Burada beni memnun eden durum, benim gibi birçok duyarlı ve tarih bilincine sahip Kürdün bu yazıyı sorgulaması ve tepkilerini demokratik bir şekilde göstermesidir. Amaç ne olursa olsun bu konunun gündeme gelmesi, 1000 yıl önce yaşanan bir olayın detaylarıyla incelenmesine de bir fırsat sunmuştur. Bu yazıda, Malazgirt konusunda kaçak dövüşen Ayşe Hür Hanımefendiye cevaben bir şeyler yazmak ve tarihi gerçekleri, onun yaptığı gibi Türk milliyetçi muhafazarlığı tescilli TTK’nın yayınlarını kaynak göstererek değil, tarihi belge niteliğindeki kaynaklarla cevap vermek amacı güdülmüştür.

Belirtilmesi gereken bir diğer durum ise Hür’ün duruşu itibariyle, aslında tezlerini tasvip etmemesi gerektiğine inandığım, ideolojileri ve milliyetçi-muhafazakar yazıları ile bilinen iki tarihçi olan Mustafa Armağan ve Erhan Afyoncu’dan kötü anlamda etkilenmiş olmasıdır. Bu tarihçilerin Türk olmayan milletlere bakış açıları ve resmi ideoloji eksenli yazıları bilinmektedir. Hür’ün yazısı özellikle Armağan’ın 2009 yılında Zaman Gazetesinde Malazgirt’i işlediği yazısının kötü bir kopyası olarak sayılabilir. Kopya lafı ağır gelebir ama her iki yazıdaki benzerlikler şaşırtıcı. İsteyenler her iki yazıyı karşılaştırabilir ve bu sonuca ulaşabilirler. Alıntıları hatta birkaç paragrafları bile aynı maalesef. Ve bu yazılar özgün olarak büyük medyanın “demokrat” gazetelerinde yayınlanıyor. Bu arada özgürlükleri kısıtlandığı için Yıldırım Türker ve Cevdet Aşkın gibi demokrat ve cesur kalemlerin gazeteden ayrılıp, Ayşe Hür’ün de bu yazıyla yani resmi devlet ideolojisine hizmet etmekten başka bir işe yaramayan bir yazıyla Radikal’deki kariyerine başlamasının yorumunu da siz değerli okuyuculara bırakıyorum.

Bilindiği gibi Türk tarih tezinde Malazgirt Savaşı ve Zaferi Anadolu’nun kapılarının Türklere açılmasının miladı olarak işlenmektedir. Bu kısmen doğrudur ve tarih orada Bizans ordusunun büyük bir yenilgi aldığını kaydetmiştir. Bizleri ilgilendiren ise Kürtlerin daha doğrusu o zaman oldukça güçlü bir Kürt Devleti olan Mervanilerin bu zaferdeki katkılarıdır. Ayşe Hür’ün konuyu sulandırma amaçlı kendi deyimiyle “şakayla karışık ‘Popüler Kürt Tarih Tezi’ adını verdiği “ bu tarihi gerçek dönemin ve daha sonraki dönemlerin birçok tarihçisi tarafından kayda geçirilmiştir. Öncelikle Ayşe Hür’ün yazısından bir bölümü okumamız gerekiyor.

Ayşe Hür, savaşın kazanılmasında Kürtlerin yaptığı katkıya asla inanmadığını belli ettiği yazısında;

“Peki, Alparslan’ın ordusunda Kürtler var mıydı? Önce şunu tekrarlayayım: Birincil ve ikincil Bizans, Ermeni, Süryani ve Batı kaynaklarında Kürtlerin katkısından söz eden olmadığı gibi Türk, Ghuzzlar, Uzlar, Oğuzlar, Türkmenler, Irrakiyye (Şii Türkmenler) terimleri bol bol geçiyor. Bu kaynaklarda Büyük Selçuklu Sultanlığı’nın bir ‘Türk’ devleti olduğu konusunda mutabakat var. Aynı durum Arap kaynaklarında görülüyor ama yine de Kürtlerden söz eden iki Arap kaynağı var. Ali Sevim ve Faruk Sümer’in İslam Kaynaklarında Malazgirt Savaşı adlı kitabında yer alan İbnü’l-Cevzi’nin (ö.1257) anlatısı şöyle: “Az önce 10 bin Kürt de Sultan’a katılmıştı. Bununla beraber Sultan ulu tanrıdan sonra buyruğundaki 4 bin kişilik hassa askerine güveniyordu.” (s.34-35) Bu Kürtlerin kimler olduğu konusunda bilgi vermeyen yazar, Bizans ordusunun mevcudunun 400 bin olduğunu söylüyor. Halbuki bugün ciddi araştırmacılar bu sayının 40 bin civarında olduğunda hemfikir “.

Aynı kitapta İbnü’l-Adim (ö.1262) de şöyle diyor: “Sultanın yanında 4 bin atlı kalmıştı (…) Sultan Alparslan’a Kürtlerden ve sair kavimlerden olmak üzere 10 bin kadar insan da katılmıştı.” (s. 57) Bu yazar ise Bizans ordusunun 200 bin kişi olduğunu söylüyor. Kitapta yer alan diğer 11 yazar Kürtlerden tek kelime bile söz etmiyor. Bunların kaleme alınış tarihleri savaşa daha yakın, yine de en erkeni 100 yıl sonra”.

Üslûpdaki alaycılık hemen göze çarpıyor haliyle. Tarihi TTK’nın bastığı bir kitaptan öğrenen ve yorumlayan birinden beklenen bir yaklaşım olarak değerlendirilecek bir üslûp. Burada kendisine başka kaynakların da olduğunu belirtmemiz gerekmekte.

Öncelikle Kürt olmayan tarihçilerin kaynaklarını göstererek başlayalım, daha sonra Kürt tarihçilerin kaynaklarına başvuracağız;

--- Mısırlı tarihçi Ruvadarî’nin “”Ed-durret’ul Mudiyye fi Ahbari’d Dewleti Fatimiyye” adlı kitabında, 1071’de Selçuklu Alpaslan’a 10.000 Kürt savaşçı katılmıştır denmektedir. Malazgirt’e 10.000 gönüllü Mervani askeri katılmıştır (1).

--- Sultan Alparslan Halep’de iken Bizanslıların Ermenistan’a geldiklerini öğrendi. Son fetihleri dolayısıyla yanında çok az birlik kalmıştı. Toplayabildiği kadar adamla Basileus ile karşılaşmak için derhal yola çıktı (2) . (Burada tüm kaynakların hemfikir olduğu bir gerçeği de benim belirtmem gerekiyor. Alparslan 55 gün kuşatma altında tuttuğu Urfa şehrinden dönüşünde D.bakır ve Silvan’a uğrar. Mervani Emirlerinden asker desteği sözü alır ve yoluna devam eder, kaynakta belirtilen “toplayabildiği kadar adamla” sözüyle Mervani askerlerinin anlatıldığı açıktır, zira dönüş yolunda D.bakır’a Mevanilerle görüşmeye gider. Kürt tarihçilerin kaynaklarını işlediğimizde bu konu detaylarıyla ele alınacaktır. )

---1070’de Alpaslan Halep’e yürürken D.bakır üzerinden geçiyordu. Bölgenin hakimi Mervanoğlu Nasr onu karşıladı. 100 bin altınla hediyeler verdi. Surların sağlamlığını görerek elini surlara sürüp sonra teberrüklen eliyle göğsünü sıvazladı (3)

---“Ta Malazgirt savaşından beri beraberiz. Sultan Alparslan Malazgirt'e geldiğinde Molla Ali Yahya Manzuri isimli Kürt komutanın emrindeki 10 bin kişilik ordu onun ekibine katılıyor” (4) .

Burada değinmemiz gereken önemli bir ayrıntı daha vardır. Malazgirt savaşı’ndan 17 yıl önce Alpaslan’ın amcası ve Selçuklu Devleti’nin kurucusu sayılan Tuğrul Bey’in Malazgirt’i kuşatması ve alamaması gerçeği de vardır. İbn’ül Esir bir eserinde “ 1054 yılında Tuğrul çok büyük bir ordunun başına geçerek Rum Kralı’nın elindeki Malazgirt’e doğru ilerledi. Bundan dolayı Mervani Hükümdarı Nasr’ud Dewle de onu desteklemek için ordu gönderdiği gibi beraberinde bir sürü kıymetli hediye de gönderdi “ (5) .
Bu gerçek şu açıdan önemlidir. Selçuklular daha Anadolu’ya açılmadan önce Bağdat Hilafetinin telkin ve emirleriyle tüm Müslümanlar tarafından desteklenmiş ve en büyük desteği de zamanının en güçlü devleti olan Mervanilerden görmüştür, zira Mervani Devleti’nin en parlak dönemi Nasr’ud Dewle dönemidir. Kendisi 1011-1061 yılları arasında 50 yıl hüküm sürmüş, oldukça zengin ve güçlü bir örgütlenme meydana getirmiştir. Halifeye ve emirlerine uyarak Tuğrul Bey’e destek sunmuştur. Camilerde adına hutbe okutmuştur. Bu destek, Armağan, Afyoncu ve Hür’ün belirttiği gibi Selçukluların vasalı oldukları için değil, İslam Birliği adına Halifenin emir ve telkinlerine uymak içindir. Daha sonra Selçukluların giderek güçlenmesiyle esasen Halifeye bağlı kalarak desteğini sürdürmüştür. Bu destek Alpaslan’a verilen askerlerle devam etmiş ama ne yazık ki Melikşah döneminde yardım ve destekte bulundukları Selçuklular tarafından ortadan kaldırılmışlardır. Bu ortadan kaldırılışın acı bir hikayesi vardır ve kaynakların dökümünden sonra ele alınacaktır. Şimdi ise Kürt tarihçilerin kaynaklarından faydalanalım.

Kürtler tarihlerini son yüzyıla kadar hep yabancılardan ve egemenlerin dayattığı bilgilerden okumak zorunda kaldılar. Son yüzyılda ise Kürt aydınlanmasının getirdiği olumlu değişiklik ve gelişmelerle beraber, Kürtler de kendi tarihlerini tarafsız kaynaklardan ve kendi kaynaklarından okuma, daha sonra da yazma imkanına sahip olabildiler. Egemenlerin dayattığı ezberlerin bozulması egemenler açısından haliyle rahatsız ediciydi. Bu hemen hemen Kürt tarihini ilgilendiren her konuda geçerli bir durumdu. Kürtlerin kendi tarihlerini okumaları ve yazmaları kendileri için ne kadar olumlu bir gelişme ise, egemenler için bir o kadar olumsuz bir gelişme idi. Bu durum Malazgirt konusunda da kendisini göstermekte ne yazık ki. En aydın diyebileceğimiz yazarlar bile iki-üç resmi tarih kaynağını okuyarak, bunları da değiştirilemez gerçekler olarak sunarak resmi ideolojinin taşeronluğunu yapmaktalar. Bu algıyı bozan değerli araştırmacı-tarihçilerimizin Malazgirt konusunda yaptıkları birçok çalışmaları mevcut ve bunları elimizden geldiğince sizlerle paylaşmak, gerçeklerin ortaya çıkmasını sağlamak ba’bında elzemdir.

O çalışmalardan Malazgirt ile ilgili olan birkaç bölümü sizlerle paylaşalım şimdi de;

----Alpaslan’ın Tuğrul Bey’den miras kalan askerleri itaatsiz bir tavır içindeydiler.Bu birlikler Fırat’a ilerleyen Alpaslan’ı izlemediler (burada Urfa dönüşü anlatılmakta). Alpaslan 4000 kişilik Hassa Ordusu ile kalakaldı. Alpaslan’ın askeri durumunu gören Romen Diyojen doğuya doğru ilerlemeye başladı (6) .

---Halife, 1064 yılında Ani’yi ele geçiren Alpaslan’a övgü ve dualarını içeren bir bildiri yayınladı. Bu bildiri Alpaslan’ın Kürt ülkesine savaşsız bir şekilde girmesini ve onlarla ittifak kurmasını sağladı (7) .
---Alpaslan’ın 55-60 bin kişilik ordusunda 10 binden fazla Kürt savaşçı vardı. Bunlar Mervanilerin arazisinde bulunan aşiretlerden teşekkül etmekteydi (8) .

---Nizamülmülk’ün tüm çabalarına karşın yeterli sayıda asker toplanamamıştı. Alpaslan’ın yardımına Amed ve Van bölgesinden gelen 10 bin Kürt savaşçısı ile Alpaslan’ın ordusu 15 bini bulur. Kimi tarihçilere göre ise sadece Mervanilerden gelen ordunun sayısı 26 bin Kürt savaşçıdır. Bu da ordunun önemli bir bölümünü teşkil etmektedir.Rakamlar ne olursa olsun gerçek şu ki Malazgirt’de savaşan ordunun önemli bir bölümü Kürtlerden oluşmaktadır. Nitekim Alpaslan ordusuna dini bir biçimde ve İslam’ın birleştirici niteliğinden yola çıkarak yaklaştı (9) .
---Kürtler Selçuklulara yardım olsun diye 14.000 askeri Türk ordusuna veriyorlar. Bunlar birlikte savaşıp Malazgirt’de kazanıyorlar. Anadolu’nun kapısını Türkler ve Kürtler birlikte açıyorlar. Bu İbn’ul Ezrak’ın Mervani Kürtleri tarihinde yazılıdır. Merak edenler gidip bunu okusun. Orijinali Londra Müzesi’ndedir. Bu tarihte Kürtlerin geçmişi ve geleceği var. O dönemde 14.000 asker büyük bir rakam demektir. Ordunun neredeyse yarısına tekabül etmektedir (10) ( Sözü edilen değerli eser, Ayşe Hür’ün “İnternette bazı yazılarda İbnü’l-Ezrak’ın (ö. 1176) Mervani Kürtleri Tarihi adlı kitapta Alparslan’ın ordusuna Mervani (Merwani) Kürtlerinden 14 bin askerin katıldığını okudum. Bu, uydurma bir bilgi. İbnü’l-Ezrak ne bu kitapta, ne de başka anlatılarında Kürtlerden, Kürt askerlerden söz ediyor” diyerek kaynak gösterdiği kitaptır).

Hür’ün bahsettiği İbn’ül Ezrak’ın Mervani Kürtleri Tarihi adlı kitabı Türkiye’de pek bilinmemesine karşın özellikle İslam Tarihi’ni araştıran araştırmacılar için, kendisinden sonra gelen tarihçilere kaynaklık etmesi bakımından çok önemli ve değerli bir eserdir. Ayşe Hür’ün bu eser hakkındaki bilgi eksikliği apaçık ortadadır. Öncelikle şunu söylemek gerekir ki, İbn’ül Erzak, Mervanilerin en parlak döneminde Silvan’da yaşamış bir Kürttür. Entelektüel birikimini ve hükümdarlardan bağımsız olarak tarihi kaydetme isteğini, bu eserinden yola çıkarak tüm İslam Tarihi araştırmacıları kabul etmektedirler.

Eser XII. yüzyıla kadar olan bölge tarihi için eşsiz bir kaynaktır. Bizzat gözlemlerine ve kendinden önce eser veren İslam tarihçileri ve coğrafyacılarına dayanan İbnü’l-Ezrak, eserini kimseye sunma gayreti içinde olmamıştır. Bu özellik esere ayrıca kıymet katmaktadır. Eserin “Mervaniler” ve “Artuklular” bölümü Türkçe’ye çevrilmiş olup diğer bölümleri çevrilmeyi beklemektedir. Arapça orijinal çalışmayı 1956 yılında Mısırlı bir bilim adamı olan Bedevî Abdullatif Avad “Meyyafarikin ve Amid Tarihi” adıyla doktora çalışması olarak yapmış ve M. Emin Bozarslan bu çalışmanın fotokopileri üzerinden 1975 yılında Mervaniler kısmını yazarın önsözü ile tercüme etmiştir. Eserin “Mervaniler” ve “Artuklular” bölümü Türkçe’ye çevrilmiş olup diğer bölümleri çevrilmeyi beklemektedir (11).

Yukardaki çalışmada da belirtildiği üzere, Ayşe Hür Hanımefendi’nin de bahsetmiş olduğu ve Mervanilerin Alpaslan’a yardım ettiğine dair hiçbir emarenin görülmediğini söylediği ünlü ve geniş kapsamlı eserin ilgili kısmının sadece 80 sayfalık el yazması bölümünün Bedevî Abdullatif Avad tarafından doktora çalışması olarak günyüzüne çıkarıldığı açıklanmaktadır. Diğer bölümlerin de günyüzüne çıkarılmaları gerektiği ve bazı bölümlerinin de maalesef kayıp olduğu da yazılmaktadır. Aynı çalışmada, Ayşe Hür, Erhan Afyoncu ve Mustafa Armağan’ın yazılarında değindikleri ve kendisiyle beraber sadece İbn’ül Adim’in Mervanilerin katkısı konusunu işlediklerini söyledikleri İbn’ül Cevzi ve benim yukarıda (5) numaralı kaynakta belirttiğim eserinde Kürt askerlerinin daha 1054’de Tuğrul Bey’e yardım koştuğunu yazan İbn’ül Esir hakkında çok önemli ve önemli olduğu kadar, zikrettiğim günümüz üç araştırmacısının koro halinde dillendirdikleri tezlerini çürütmek için çok değerli olan bir bilgi daha mevcuttur. 12. asırda eserini yazan İbn’ül Erzak’ın eserinde Mervanilerin Alpaslan’a asker gönderdiği konusuna değinmediğini iddia eden kişilere büyük bir cevap niteliğindedir. Tabiri caizse zurnanın zırt dediği yerdir. Suçüstü yakalanma da diyebilirsiniz ( buradaki suç tarihi çarpıtmadır). Eminim ki bu bilgiye daha önceden haiz olsalardı, bu iddiada bulunmadan önce iki dakika durup düşünürlerdi ve yine eminim ki bu iddiada bulunmazlardı.

Çalışmadaki ilgili bölümü aynen aktarıyorum;

---Avad, İbnü’l-Ezrak’ın ( d.1117-ö.1181) aşağıda sıralanan yazarlar ve eserler için kaynak olarak kullanıldığının çok açık bir şekilde anlaşıldığını belirtmektedir. Bunlar şöyle
sıralanmaktadır:


1. İbnü’l-Esir, el-Kamil fit-Tarih (ö. 1233)
4. Sıbt İbnü’l-Cevzî, Mir’at’üz-Zeman (ö.1256)

Görüldüğü gibi iki ünlü bilgin ve tarihçinin de İbn’ül Ezrak’ın müthiş eserini kaynak olarak kullandıkları çok açıktır ve bunu eserin bulunan tüm nüshalarını incelemiş olan Avad söylemiştir. Her ikisinin de eserlerini yazdıkları tarih dilimleri, İbn’ül Ezrak’ın ölümünden çok kısa bir süre sonradır. Bu da eserin bazı bölümlerinin henüz kaybolmadan ve eksiksiz olarak iki tarihçi tarafından okunduğunun delilidir. Mervanileri işledikleri bölümlerde, Mervanilerle ilgili dönemin en önemli eserinden ve o dönemi birebir yaşamış olan yazarının tecrübelerinden faydalanmadıkları söylenemez. Her ikisinin de Mervanilerin Selçuklulara değişik zamanlarda asker gönderdiklerini yazmaları gerçeği ispat için yeterlidir.

Tarihi doğru ve tarafsız okumak gerekliliği karşımızda durmaktadır. Bu gereklilik, geçmişte beraber mücadele etmiş halkların geleceğe nasıl yön vermeleri gerektiğini kavramaları açısından gereklidir. Taraflı ve milliyetçi tarih yazımları insanları doğru bilgilendirmekten ve birleştirmekten çok, ayrıştırıcı özellikleriyle halkları birbirinden uzaklaştırmaktan başka bir işe yaramaz. Tarihi doğrular asla değişmez zira kaynakların yazılış dönemi ve karşılaştırılmaları neticesinde gerçekler elbette ki okuyucu tarafından anında fark edilir. Tarihi bilerek çarpıtma gayeleri beyhude birer çaba olarak kaydedilmekte ve yazarlarıyla beraber kısa bir süre sonra da haklı olarak unutulmaktadır. Bu gerçekten hareketle tarih , doğru ve objektif yazılmalıdır.
Çarpıtmalara verilebilecek önemli bir örnek daha vardır. Malazgirt’de Diyojen’in ordusunda paralı Türk askerlerinin olduğu ve daha sonra bunların saf değiştirerek zaferin kazanılmasında önemli rol oynadıkları resmi tarih tezlerinde mevcuttur. Bu kısmen doğru bir bilgidir. Bizans ordusundaki Peçenek ve Oğuzların savaşın gidişatına bakarak taraf değiştirdikleri bir tarihi gerçektir. Buna karşı çıkan tarihçi yok denecek kadar azdır. Ama öte yandan Alpaslan’ın en güvendiği kurmaylarından biri ve aynı zamanda damadı olan “Navekiyye” Türkmenlerinin lideri Erbasgan’ın, Bizans ordusu saflarına katılması ve savaşta Anadolu feodallerinden Nikefer Botanietes ile birlik olup, Diyojen’in ordusunda beraberce güçlerini birleştirmeleri ve daha sonra Diyojen’in esir düşmesiyle Botanietes ile beraber Konstantinapolis’e, Botanies’in imparatorluğunu ilan etmek için hızla döndüklerini (12) çok az tarihçi yazmıştır. Bu ve bunun gibi pek çok örnek objektif tarih yazımının, resmi tarih tezlerinde yeri olmadığının göstergesidir. Diyojen’in bir Kürt savaşçı tarafından esir edilmiş olduğu ise bir efsane olarak Kürt sözlü literatüründe yüzyıllardır söylenegelmektedir. Kürtlerde sözlü tarih anlatımının önemli bir yeri vardır ama bunu ispatlayacak bir belge yoktur, bu yüzden sadece sözü edilen Kürt savaşçının isminin “Şaro” olduğunun anlatıldığını belirtmekle yetineceğiz. Malazgirt kelimesinin ise Me-Lez-Gird yani hızla yakaladık, bastık kelimelerinin birleşiminden doğmuş olduğu iddiası ise bana göre doğrudur. Çünkü olayların ve savaşın gelişimi Bizans ordusuna yapılan ani baskınlarla ibrenin Selçuklu-Mervani ordularının lehine çevirmiştir. Bu bilinen bir gerçektir zira sayıca çok üstün ve ağır olan Bizans ordusu, hafif Kürt ve Türk süvarilerinin ani baskınları sonucu bozguna uğramıştır, ve tüm tarihçiler de bu taktiği doğrulamaktadır.

Malazgirt’den sonra 9 yıl gibi kısa bir sürede 1080 yılında Anadolu’nun bir diğer ucu olan İznik’in, Kutalmış oğlu Süleyman tarafından fethi de Kürtlerin Selçuklulara karşı hiçbir direniş göstermediklerini ve topraklarından serbestçe geçmelerine din kardeşliği adına izin verdiklerini göstermektedir. Aksi olsaydı eğer, dönemin şartları gereğince, karşılarındaki tek set olan Kürtlerle savaşmaları ve bu sebeble yıpranmış olmaları gerekirdi. Bu olmuş olsaydı eğer, 9 sene gibi kısa bir sürede İznik’e ulaşmaları ve yıpranmış ordularla oraları fethetmeleri de herhalde imkansız olurdu.

İbn’ül Ezrak’ın eserinde ve daha sonra eserinin kaynak olarak kullanıldığı birçok eserde Mervanilerin, Melikşah tarafından tarih sahnesinden nasıl silindikleri de acı olaylar halinde anlatılmaktadır. Mervanilerin Malazgirt’de verdikleri destek ve kayıplardan sonra Anadolu’nun zengin topraklarında hiçbir direnişle karşılaşmadan ilerleyen Selçuklular, Melikşah’ın 1072 yılında babası Alpaslan’ın ölümünden sonra tahta geçmesiyle beraber Anadolu’nun zenginliklerinden faydalanarak en parlak dönemlerini yaşadılar. Mervani Sarayında uzun yıllar görev yapan, çevirdiği entrikalar ve yaptığı yolsuzluklar yüzünden saraydan kovulan Mervani veziri Fahr’ud Dewle bin Cuheyr Melikşah’a sığınır ve Melikşah kendisine sarayda bir görev verir. Açgözlülüğü ve hainliğiyle ünlü olan bu şahsın mizacını İbn’ül Erzak çağdaşı olması hasebiyle ayrıntılı olarak yukarıda bahsettiğimiz ünlü ve eşsiz eserinde kaydetmiştir. Bu açgözlülüğünün ve Mervaniler tarafından kovulmasını hazmedememesinin etkisiyle, Mervani saraylarındaki zenginliklerin ve hazinelerin ihtişamını Melikşah’a anlatarak, kendisinin bu hazinelerin yerini bildiğini ve eğer Melikşah izin verirse bunları Sultan’ına hediye etmek istediğini söyler. Melikşah ise babasına ve İmparatorluğuna büyük katkılar yapmış hatta devletinin bu seviyeye yükselmesine vesile olmuş olan Mervanileri, bu sözler ve vaat edilen hazineler karşısında bir kalemde silmiştir. Melikşah, 1083 yılında Mervani hazinelerini çıkartmak ve kendisine göndermek ve aynı zamanda bu devletin imparatorluk hazinesine ödemesi gereken vergisini düzenli düzenli hale getirmek şartı ile Fahr’ud Dewle bin Cuheyr’i D.bakır ve Ahlat Emirliğine atadı. Cuheyr, Artuk Beyle güçlerini birleştirerek D.bakır ve Sivan’ı daha sonra da Erzen’î kuşatarak iki yıl içerisinde Mervani ülkesini işgal ve tarumar etmiştir. Son Mervani Hükümdarı, akrabalarının yanına Cizre’ye kaçmış ama gözünü para ve intikam hırsı bürümüş olan Cuheyr onu orada da rahat bırakmamış, en sonunda sene 1086 senesinde Mervani Devleti, daha önce defalarca din kardeşliği adına yardım ve destekte bulunduğu Selçuklular tarafından ihanete uğrayarak tarih sahnesinden silinmiştir (13) .

Bütün bu yazılanlar, o dönem yaşamış tarihçilerin ve daha sonra onların eserlerini kullanarak o dönemi tahlil etmeye çalışan bilim adamlarının eserlerinden faydalanılarak yazılmıştır. Büyük bir çoğunluğunun da kendi alanlarında otorite olduklarının da kabul edildiğini belirtmek zorundayız. Tarih yazımı popüler tarzda bile olsa böyle yazılmak zorundadır. Birkaç taraflı yayın veya ideolojisi belli yazarı okuyarak tarih yazımı yapmak yanlışlara ve onların yaptıklara ezberlere katılmak olur. Ayşe Hür de maalesef bu yanlışı yapmıştır. Ezberletilen resmi tarih tezlerinden kurtulmak ve onlara karşı bilimsel temelli savlar geliştirmek gibi asil bir görev dururken, yanlışlıklar ve çarpıtmalarla dolu o tezleri savunmak Ayşe Hür’e hiç yakışmamıştır, daha doğrusu eski yazılarını takip eden iyi bir okuyucusu olarak ben yakıştıramadım. Dilerim hatasını anlar ve daha objektif (eskiden olduğu gibi) yazılar yazarak aydınlanmaya olumlu anlamda katkı sunar.

Mervanilerin uğradığı ihanet bir ibret vesikasıdır. Yavuz zamanında yaşanan Çaldıran Savaşı’nda Kürt Mirliklerin gösterdiği dayanışma ve daha sonra Kanuni döneminde maruz kaldıkları ihanet gibi veya Kurtuluş Savaşı’nda büyük can ve mal kaybı yaşayan Kürtlere, savaştan sonra, daha önce verilen sözlerin tutulmadığı gibi. Bunların hepsi ibret vesikalarıdır ve gayri resmi tarih tüm çıplaklıklarıyla kaydetmekte tereddüt etmemiştir. Tarihi yalanlarla yazmak beyhude bir çabadır. Resmi tarih yalanları böyledir maalesef, yatsıya kadar yanar, daha sonra zamanı gelince sönmeye mahkum olurlar.…

************************
KAYNAKÇA



1- Uluslar arası Oğuzlardan Diyarbakır’a Sempozyumu, 2004, sayfa 213.
2- Ermenilerin Tarihi, Rene Grousset
3- İslam Kaynaklarında Malazgirt Savaşı, Ali Sevim-Faruk Sümer, TTK, sayfa 24.
4- Saadet Partisi Genel Başkan Yardımcısı Ö. Vehbi Hatipoğlu, Barış ve Kardeşlik için gönüllü birliktelik Konferansı, Trabzon, 5 Ocak 2010.
5- El Kamil, Cilt 9, sayfa 223, İbn’ül Esir.
6- Beş büyük kavşakta Kürtler ve Türkler, Ahmet Özer.
7- Tarihte Kürt-Türk ilişkileri, Torî.
8- Kürtler, Mehrdad Izady.
9- Beş büyük kavşakta Kürtler ve Türkler, Ahmet Özer.
10- Mehdi Zana, Aksiyon Dergisi Haşim Söylemez ropörtajı, sayı 643, 2007.
11- e-Şarkiyat İlmi Araştırmalar Dergisi -www.e-sarkiyat.com- ISSN: 1308-9633 Sayı: VII, Nisan 2012, İBNÜ’L-EZRAK VE ESERİ “MEYYÂFÂRİKÎN VE ÂMÎD TARİHİ” ÜZERİNE TÜRKİYE’DE YAPILAN ÇALIŞMALAR IŞIĞINDA BİR DEĞERLENDİRME
Ercan GÜMÜŞ
Mardin Artuklu Üniversitesi
12- Türkler ve Kürtler, Suat Parlar
13- Mervani Kürtleri Tarihi, İbn’ül Erzak.- Kürt ve Kürdistan Tarihi, Mihemed Emîn Zekî Beg.- El Kamil, İbn’ül Esir ( Her üç kaynakta da gelişmeler benzer şekilde aktarılmıştır. Anlatımlarda hiçbir fark yoktur. Bu da kendisinden sonraki tarihçilerin İbn’ül Ezrak’ın eserinden kaynak olarak faydalandıkları tezimizi ispat açısından ayrıca anlamlıdır).

XERZÎ
niviskarxerzi@hotmail.com


(mezopotamya.gen.tr)


 
Yazıya puan ver:
 (Toplam Oy #: 12)
  |   Okuma: 3614   |   Yorum: (198)   Yazdir
   Arkadaşına Gönder

Değerli ziyaretçimiz, siz kayıtsız kullanıcı olarak siteye girdiniz. Size kayıt yaptırmanızı veya kendi adınızla giriş yapmanızı öneriyoruz.

İlgili Diğer Haberler:


 Yorum #1  | 4 Eylül 2012 22:19 | Alıntı     

Bave NAze

avatar    Grup: Misafir
   Yayınlar: 0, Yorum: 0, Kayıtlı: --
   ICQ: --,
MA Ayse ne zaman Hur oldu ki, remi ideolojiden bagimsiz ve Hur usunsun
 Yorum #2  | 4 Eylül 2012 23:46 | Alıntı     

THOR

avatar    Grup: Okuyucular
   Yayınlar: 0, Yorum: 8, Kayıtlı: 28.06.2012
   ICQ: --,
kak XERZI sen ve senin gibi duyarli KURTLER yasadigi surece ayse yada mehmet
istedikleri kadar inkar etselerde sadece kendilerini yada kendileri gibi olan ökuzleri
körler sagirlar misali avutmaya calisirlar SEN COK YASA XERZI saygilar.
 Yorum #3  | 5 Eylül 2012 00:42 | Alıntı     

Qeki

avatar    Grup: Misafir
   Yayınlar: 0, Yorum: 0, Kayıtlı: --
   ICQ: --,
Kurdler o donemde Alparsalan denen katliamciyi desteklemekle iyi mi yaptilar sanki?! O cani , Ermenilerin tarihi Ani sehrini yerle bir etti . Tarihi Kaynaklar o donemde Yukse Ermenistan Platosunda 2 milyon insanin yasadigi soyluyor Britanya `nin nufusu da 2 miyondu bin yil once. Ani sehri Istanbul , Bagdat ve Kahire ile ayni buyuklukte dort buyuk baskentten biriydi.Talanci ve barbar Turk akincilari bu guzelim medeniyetleri ,kulturleri yok ettiler .Anadoluyu karanliga gomduler ,1000 yildir anadolu ,kurdistan , balkanlar ,kafkaslar musluman turk pencesi altinda inim inim inliyor!ve biz, turklere bu kapilari acmakla iftihar ediyoruz!!!!merwani devletinin salak krali bizansla , ermeniyle hatta cingeneyle ittifak yapsaydi daha iyi olmaz miydi ey millet?
 Yorum #4  | 5 Eylül 2012 20:41 | Alıntı     

Barzan

avatar    Grup: Misafir
   Yayınlar: 0, Yorum: 0, Kayıtlı: --
   ICQ: --,
Dùnyada ta§ yapi sanatinda ANI §ehir mimarisinin bir ornegi daha varmi acaba? step barbarlar toplulugu kadar dùnyada yikici ve medinet dù§mani varmi acaba?Tirk demek sava§,yikim,sefalet ve cehalettir.Bu ùretimden yoksun cabulcu hirsiz gaspcilarin gitti yere viranlik goyùrmù§ler.Bo§unami tirklere gazap ordulari demi§ler.Qeki haklisiniz ama bati ve dogu Roma cati§masindan dogu romanin saldirganligi IRANI akili veziri Nizami mùlk ba§larina bela olmu§ step barbari tirk boylarini bu taktikle IRANdan def etti.Bugùnùn bilinciyle dùnù yargilamak Kùrd ulusunun yelecegine yardimci olsun dilerim.gùnùmùzde Kùrd ulusuna alt kimlik ve ortak vatan diyip Kùrdistandan vaz eden alçaklar sayisida az deyil.selamlarla.BIJIT KùRD.
 Yorum #5  | 6 Eylül 2012 09:05 | Alıntı     

Arsen

avatar    Grup: Misafir
   Yayınlar: 0, Yorum: 0, Kayıtlı: --
   ICQ: --,
Yazini ". Malazgirt kelimesinin ise Me-Lez-Gird yani hızla yakaladık, bastık kelimelerinin birleşiminden doğmuş olduğu iddiası ise bana göre doğrudur. Çünkü olayların ve savaşın gelişimi Bizans ordusuna yapılan ani baskınlarla ibrenin Selçuklu-Mervani ordularının lehine çevirmiştir. Bu bilinen bir gerçektir zira sayıca çok üstün ve ağır olan Bizans ordusu, hafif Kürt ve Türk süvarilerinin ani baskınları sonucu bozguna uğramıştır, ve tüm tarihçiler de bu taktiği doğrulamaktadır." okudum...Eger gercek bir tarihci olsaydin Malazgirt kelimesini oyle basit bir denklemle " bana gore dogrudur " demezdin...O kadar yaziyi yazan adam lutfedip kelimenin anlamini arastirirdi..Oncelikle yapacagi seyde ,bu yerlesim yeri isgal edilmeden yada 'fethedilmeden' once kimindi? kim yasiyordu? kim insa etmis? ( dogrudur dimi her yerlesim yerinin sahipleri olur ) ona bakardi..TABIKI ERMENILER...
Me-(biz)-Lez(cabuk) girt( aldik)...Yanibiz cabuk aldik demekle Malazagirt bir kurd sehri mi oluyor..Kurdistan mi yani...Senin olani nasil alirsin..Senin olmayan biseyi elde ettiginde almis olursun...Isim koyarak yada isim degistirerek senin olmayan senin olmus olmuyor iste..Gunumuz Turkiyesinde hic bir 'yer' ismi gercek adiyla anilmiyor.Koylerden vadilere,dag sehir isimlerine deyin her seyin ismini degistirerek kendilerininin yapmaya calisiyorlar..Tabiki senin olabilir ama sen o yerlerin gercek sahibi,kurucusu degilsin...Bugun Malazgirte kurtler yasiyor.Bu, Malazgirtin kuruculeri kurdlerdir anlamina gelmiyor.Nasilki Ankarada veya baska bir sehirde turkler yasiyorsa o sehirlerin kuruculeri onlar olmadiklari gibi......Eger oyle olsaydi niye sehirlerin "KURULUSU" degilde "KURTULUSU" her yil kutlaniliri....
Malazgirt bir ermeni yerlesim birimidir ve koken olarakda ermenicedir.. Nasil ki zamanla kelimleer degisiyor yada degistirilip kendine yontuluyorsa ayni sekilde Malazgirde degistirilmistir.. Bugun ku telefuzuna bakip" iste kurtler aldi veya bir kurd asker aldi, buyuzden bu ismi koydu" demek son derece yavandir..
Malazgirt,Malaz -girt Mnas-kert....Mnas bir ermeni kralinin ogludur...Kert ise ermenice yerlesim yeri,birimidir..kral burayi kendi oglunun adiyla insa etmistir ve isminide Mnaskert yani Mnasin sehri koymustur...
Tabiki bu konuda soylenecek cok sey var.. ama burasi yeri degil..
Tarih oyle yalanlar uzerinde insa edilecek bir gizem degil....
 Yorum #6  | 6 Eylül 2012 14:07 | Alıntı     

XERZÎ

avatar    Grup: Misafir
   Yayınlar: 0, Yorum: 0, Kayıtlı: --
   ICQ: --,
Sayın Qeki: Kürtlerin Alpaslan'a destek vererek iyi veya kötü birşey yaptıklarına dair bir yorum yok yazıda . Olayların gelişimini ve insanların davranışlarını yaşadıkları zamanın şartlarına göre değerlendirmek lazım gelir. 11. asırda Mervaniler zaten Bizanslılarla Urfanın egemenliği üzerine ihtilaf halindeydiler ve aralarında adı konmamış bir savaş yaşanmaktaydı. Selçuklularla ittifakta, din faktörünün yanında Bizans'ın Mervani toprakları üzerindeki emellerinin de etken olduğu söylenebilir. Siyasi çıkarların üzerine din birliği ve cihat faktörü de eklenince ve buna Halife'nin telkinleri de katılınca ittifak kurmak kolaylaşmıştır. O zaman milliyet ikinci hatta üçüncü plandadır, Bizans ordusuna katılan Alpaslan'ın damadı buna en iyi örnektir. O orduya destek vermekle övünüldüğü de yoktur yazıda, genel ve gerçek bir tahlil yapılmıştır. Savaş sonrasında yapılan ihanetin de ibretlik olduğu ayrıca eklenmiştir. İyi birşey yapıp yapmadıklarına yazının son paragrafındaki yorumu okuyarak karar verebilirsiniz .



Sayın ARSEN: Öncelikle belirteyim ki ben tarihçi değilim, ama tarihi doğru kaynaklardan okuyup, bilimsel temellere dayandırarak yorumlamak için de devletin tek-tip akademisyen yetiştirdiği ideolojisi belli üniversitelerinden diploma almak gerekmez.Bahsettiğiniz bölümdeki, me-lez- gird kelimelerinin açılımı anlatılırken bunun bir sözlü tarih anlatımı olduğu ve şehrin isminin değil, savaşın isminin bu anlama geldiği anlatılmıştır. Çabucak aldık değil, hızla bastık, yakaladık anlamına gelmektedir. Yani savaşı tasvir eder. Şehrin isminin de Kürtler tarafından böyle adlandırıldığını ve bana göre doğru olduğunu anlatmak istemiştim. Sanırım bir yanlış anlama var. Şehrin isminin Menas'dan geldiği tezi ise aynen bunun gibi bir savdır ve Ermeniler tarafından kabul edilir. Bundan haberdar olmadığımı yazmışsınız ama ben söz konusu tartışmada Kürtlere yapılan haksızlığa karşı bir anti-tez sundum, konumuz Malazgird isminin etimolojisi olsaydı elbette ki değinirdim. Kürtler bahsettiğim şekilde kabul eder ve gerçekten de savaşın çok kısa sürede bitmiş olduğu da tarihi bir gerçektir, tüm kaynaklar bunu doğrular. Sözlü edebiyatımızda söylenegelmektedir. Benim görüşüme göre doğru olan budur, sizinkine de saygı duyarım. Ama hangisi doğru olursa olsun 2500 seneden fazla içiçe yaşamış olan, kültürel özelliklerinin benzerliği açısından en yakın duran iki toplumun bu tip tartışmalar yapmasından daha doğal birşey olamaz, yeter ki halkları ayrıştırmaktan çok, birleştirici manada yapılsın. Kürtlerin tarihinin Kürtler tarafından yazılmaya ve okunmaya başlanmasından sonra bu tip tartışmalar elbette ki olacaktır ama hamasetten uzak yapılmalıdır. Hurri-Mitanni ve Medlerden bu yana 5000 yıllık tarihin ortaya çıkarılıyor olması rahatsız edici olmamalı aksine bu toprakların zenginliği açısından sevindirici olmalıdır. Ermeniler bu toprakların kadim halklarından biridir. Kürtlerle 1850'li yıllara kadar kader birliği de yapmışlardır. Dikkat ederseniz, Hür'ün Ermenistan mı, Kürdistan mı ? anlamında yaptırmak istediği tartışmaya hiç değinilmemiştir yazıda. Bunda, bu konu hakkındaki bilgisizliğimiz değil, son yıllarda yaratılmak istenen aptalca ve de maksatlı olduğuna inandığımız bir tartışma ortamına girmeme gayesi vardr. Yani Hür'ün geldiği oyuna gelmeme amacı vardır. Hür'ün yanlış yönlendirme sonucu bu konuya girdiğini de düşünüyorum. Binlerce yıllık bir kardeşliği emperyalistlerin oyununa gelerek 100-150 yıl önce yerle yeksan eden her iki tarafın bazı kesimlerinin yapmış olduğu yanlışa düşmemek amacı vardır. Öyle kavramanızı isterim. Yalnız bir konu daha var değindiğiniz, onu da açmak lazım. Malazgird'de bugün Kürtler yaşıyor yani eskiden yoktular anlamına gelen bir cümleniz var. Bu tip hamasi düşüncelerden sıyrılıp, tarihi sadece kendi inanmak istediğiniz kaynaklardan okumamanızı öneririm. Tarih boyunca işbölümü yaparak beraberce yaşama erdemine sahip olmayı becerebilmiş halkların arasına bu tip nifaklar ekmek doğru değildir. Kürtlerin, Ermeni kaynaklarının büyük bir çoğunluğunda da Medler olarak kaydedildiğini de anti-parantez belirteyim. Medlerin egemenlik sahası ve Malazgirt'in de merkezlerine yakınlığı tarihte yazar. Bu da yaklaşık 3000 yıl önceye dayanır. Daha geriye gidersek Hurri-Mitannilere de değinmek llazım ama dediğiniz gibi yeri ve zamanı değil. Sözün özü bu topraklar tüm otokton halkların ortak vatanıdır ve salt bir millete ait olduğunu savunmak abesle iştigaldir. Tarih ders almak için okunmalıdır, geçmişteki hataları tekrarlamak için değil....
 Yorum #7  | 18 Nisan 2014 09:00 | Alıntı     

Botas Timberland

avatar    Grup: Misafir
   Yayınlar: 0, Yorum: 0, Kayıtlı: --
   ICQ: --,
avant-gardiste à Givenchy plancher d'exposition sera jamais synonyme de ?féminin? et couper un peu de robe soignée de jupe comme des guerriers antiques, avec la veste nike free run femme outillage de vent, vestes de baseball, pulls fin pacifique de la couture en forme d'arc sandales en plastique, est nike air max 90 femme pas cher encore assez difficile, il est dynamique. Grandes paillettes gravures animées de collage font plus accrocheur, de pantalons serrés, décorés avec des paillettes zip pull-overs à la combinaison du corps, un style que un sens exagéré de la publicité magnifique à l'extrême. Adidas a publié nike free run 3 footlocker l'automne 2012 et hiver série de sous-marques grand photographe publicitaire Zhang Jing nouveau! _.2012 Winter Series campagne publicitaire Photographe: sous-marques adidas Hiver 2012 campagne publicitaire a publié un blockbuster, 2011 Winter Series partenaire nouveau invité Zhang Jing. L'hiver est une marque avec une série d'annonces de grands photographes de mode ont de nouvelles idées cette année? Ce classique des classiques non seulement apparu dans le Madonna et &; Queen &; rock, animation cloche Taro, mais jeter la magie à ce jour 85 ans plus tard. Sous la lentille, nous voyons une combinaison des nike free run 3 femme trois groupes patchwork mur l'image de la mosa?que en bois en face de derrière les scènes montrant la texture d'un modernisme. Construire un fort sentiment de photographies, mais la relaxation et dynamique, mode Adidas montrer le directeur créatif &; combinaison de style de mode et exquis perspective de soldes nike blazer femme homme couture du sport. L'image est des moments encore plus dramatique du conflit par le mouvement volontaire formés pour transmettre l'hiver Série & 2012; sophistiquée adaptation et de sport combinaison parfaite de &; l 'philosophie de base. Il n'y a plus de caractère de style! Nouveau type peuple russe rue de prise de vue continuent à envoyer! 3 juillet série _ Europe Street battu. Tout le monde en fonction de leurs propres préférences pour fa?onner une sorte de style de robe, mais certaines personnes vont abandonner les habitudes de robe de mode inhérents à essayer nike dunk sky high plus audacieux mélange spécial pour tenir compte de leur propre et unique tempérament, qui a le caractère d'une famille dans la rue avant-gardiste
 Yorum #8  | 28 May 2014 17:48 | Alıntı     

Richtofxy

avatar    Grup: Misafir
   Yayınlar: 0, Yorum: 0, Kayıtlı: --
   ICQ: --,
http://www.alignpay.com/best-mlb-atlanta-braves-iphone-4-case-sale-online-2/
MLB Rockies iPhone 5/5s Cases
And when he was through, you resumed whatever you were doing.".
http://www.smcompliance.com/best-mlb-atlanta-braves-iphone-4-case-sale-online-2/

MLB Royals iPhone 4/4s Cases
The researchers used these weekly practice estimates to suggest that expert musicians, regardless of the instrument, have had 10,000 hours of practice by age20, and that skilled performers have engaged in greater quantities of "deliberate practice," the kind of effortful exercises that strain the capacity of the trainee.
http://www.alignpay.com/best-mlb-atlanta-braves-iphone-5s-and-5-case-online/
MLB Cardinals iPhone 4/4s Cases
Sometimes it works, sometimes it doesn't.
http://www.ourdelightcharters.com/best-mlb-atlanta-braves-iphone-5s-and-5-case-o
nline/
MLB Padres iPhone 5/5s Cases
The union got into this mess with its reputation tarnished partly because the rank and file dared not speak up about a game they knew was unfair.
http://www.spinnerct.com/best-mlb-atlanta-braves-iphone-5s-and-5-case-online/
MLB Whitesox Samsung Galaxy S3 i9300 Cases
That makes him the ace of this team..
http://www.smcompliance.com/best-mlb-atlanta-braves-iphone-5s-and-5-case-online/

MLB Rockies Samsung Galaxy S4 i9500 Cases
The Red Sox made it to the World Series by the hair of their chinny chin chins, which is to say, given their famed hirsuteness, that it wasn't even close.
http://www.themedicnyc.com/best-mlb-atlanta-braves-iphone-5s-and-5-case-online/
MLB Tigers iPhone 4/4s Cases
Frazier did well to calm the building nerves throughout draft day until he sat in the third base dugout of MLB Network's Studio 42 about six hours later.
http://www.ourdelightcharters.com/best-mlb-atlanta-braves-samsung-galaxy-s4-case
-online/
MLB Mascots iPhone 4/4s Cases
Troy Tulowitzki is always an injury risk, but if he stays healthy, I'll have stolen a guy who in recent years routinely went in the top five overall.



Related Topics:
http://www.alignpay.com/best-mlb-atlanta-braves-samsung-galaxy-s4-case-online/
 Yorum #9  | 28 Kasım 2014 11:38 | Alıntı     

Diaz

avatar    Grup: Misafir
   Yayınlar: 0, Yorum: 0, Kayıtlı: --
   ICQ: --,
Ağu 12, 2013 at 13:27ilayda diyor ki!:Merhaba, kardeşim tercihlerinin hepnise sağlık meslek lisesi yazdı ve bir tanesi dışında geri kalan hepsi yeni ae7ılan sağlık meslek liseleri/bf6lfcmleri. Hie7birinde ne asil ne de yedeklerde. Yeni ae7ılan sağlık liseleri de sbs puanlarına gf6re almıyor mu? Kardeşim bu liselerden birine nasıl kayıt hakkı kazanabilir?
 Yorum #10  | 28 Kasım 2014 16:36 | Alıntı     

FindingNemo

avatar    Grup: Misafir
   Yayınlar: 0, Yorum: 0, Kayıtlı: --
   ICQ: --,
Ağu 21, 2013 at 14:25ela diyor ki!:ben gee7en sbs 385 puan aldım anadolu leissi kazandım ve kayıt yaptırmadığım ie7in gidemedim bu sene imam hatip leissine gittim ve dokuzuncu sınıf yıl sonu başarı notum 91 dir.bu sağlık meslek leissine 10. sınıfa başvuru yapabilir miyim
 Yorum #11  | 29 Kasım 2014 07:01 | Alıntı     

Shasha

avatar    Grup: Misafir
   Yayınlar: 0, Yorum: 0, Kayıtlı: --
   ICQ: --,
Ağu 19, 2013 at 15:46esma diyor ki!:mehmet rauf sağlık meslek <a href="http://btmdjufr.com">lineissi</a> şuan kae7 kişi kazandı ??? bizim puanımız dfcşfck diye giremedik ve e7ok fczgfcnfcz ( fcstelik evimiz yakın okula nedense bizim gibi e7ok istekliler giremiyor varmı bf6yle bir şans ya ((((
 Yorum #12  | 29 Kasım 2014 10:07 | Alıntı     

Okan

avatar    Grup: Misafir
   Yayınlar: 0, Yorum: 0, Kayıtlı: --
   ICQ: --,
Ağu 25, 2013 at 10:37ayşe diyor ki!:ben hemşıre olmayı sağlık meslek liiessne gitmeyi e7okk istemiştim ama anadolu lisesi geldi neden ilk tercihler e7ıkmıyoda son tercihler e7ıkıyo neden e7ok isteyenler e gelmiyo bu yaaa puanım da 385 idi http://aehups.com iwzsovobiha [link=http://slrnldjik.com]slrnldjik[/link]
 Yorum #13  | 30 Kasım 2014 00:49 | Alıntı     

Alena

avatar    Grup: Misafir
   Yayınlar: 0, Yorum: 0, Kayıtlı: --
   ICQ: --,
Ağu 22, 2013 at 16:23semra diyor ki!:ben malazgirt kız meeslk lisesinde okuyorum 3 sınıf f6ğrene7isiyim hemşirelik okuyorum bize okul gf6revlisi saglık lisesi ae7ılırsa bizi sağlık lisesine alacaklarını sf6ylediler bf6yle bir şey olabilir mi http://bpkfznme.com ftvapijgblm [link=http://qzhamlefcfn.com]qzhamlefcfn[/link]
 Yorum #14  | 30 Kasım 2014 07:45 | Alıntı     

Rahman

avatar    Grup: Misafir
   Yayınlar: 0, Yorum: 0, Kayıtlı: --
   ICQ: --,
Ağu 17, 2013 at 12:18ibrahim diyor ki!:admin yeni ae7ılan surue7 a.şimşek lisesi' nde<a href="http://gtvuwu.com"> kyonejtan</a> dolarsa 60 kişilik<a href="http://gtvuwu.com"> kyonejtan</a> yine ae7arlarmı?acil yorum
 Yorum #15  | 30 Kasım 2014 11:12 | Alıntı     

Allizon

avatar    Grup: Misafir
   Yayınlar: 0, Yorum: 0, Kayıtlı: --
   ICQ: --,
Tem 22, 2013 at 23:47derya diyor ki!:benim anlamadığım<a href="http://puyiceq.com"> ydulezik</a> dilim f6nemli diyorlar yeni ae7ılan okulları da tercih edin diyorlar peki şimdi bu okulların<a href="http://puyiceq.com"> ydulezik</a> dilimi kae7 anlamadım ya .!
 Yorum #16  | 30 Kasım 2014 14:22 | Alıntı     

Livia

avatar    Grup: Misafir
   Yayınlar: 0, Yorum: 0, Kayıtlı: --
   ICQ: --,
 Yorum #17  | 30 Kasım 2014 15:52 | Alıntı     

Marylada

avatar    Grup: Misafir
   Yayınlar: 0, Yorum: 0, Kayıtlı: --
   ICQ: --,
 Yorum #18  | 1 Aralık 2014 21:58 | Alıntı     

Ving

avatar    Grup: Misafir
   Yayınlar: 0, Yorum: 0, Kayıtlı: --
   ICQ: --,
 Yorum #19  | 3 Aralık 2014 11:15 | Alıntı     

Cassie

avatar    Grup: Misafir
   Yayınlar: 0, Yorum: 0, Kayıtlı: --
   ICQ: --,
 Yorum #20  | 21 Aralık 2014 06:27 | Alıntı     

Janaye

avatar    Grup: Misafir
   Yayınlar: 0, Yorum: 0, Kayıtlı: --
   ICQ: --,
 Yorum #21  | 25 Aralık 2014 12:24 | Alıntı     

Kaylyn

avatar    Grup: Misafir
   Yayınlar: 0, Yorum: 0, Kayıtlı: --
   ICQ: --,
 Yorum #22  | 6 Ocak 2015 05:38 | Alıntı     

Happy

avatar    Grup: Misafir
   Yayınlar: 0, Yorum: 0, Kayıtlı: --
   ICQ: --,
 Yorum #23  | 21 Ocak 2015 01:56 | Alıntı     

Sparky

avatar    Grup: Misafir
   Yayınlar: 0, Yorum: 0, Kayıtlı: --
   ICQ: --,
 Yorum #24  | 23 Ocak 2015 16:34 | Alıntı     

Richohflh

avatar    Grup: Misafir
   Yayınlar: 0, Yorum: 0, Kayıtlı: --
   ICQ: --,
UW Whitewater Samsung Galaxy Note 2 Cases Sketchy Chevron
A rare 1909 baseball card, known as the "Holy Grail" of baseball cards, has sold for a record $2.1 million, the auction house that conducted the sale said Saturday.
Vanderbilt Samsung Galaxy Note 2 Cases Gradient Chevron
That move came after it was more than two weeks late on a $1.1 million payment to the state; officials have said that was the first indication the company was in financial trouble..
VCU Samsung Galaxy Note 2 Cases Repeating
I wanted to get back on the field and get back to playing.
http://www.cloudhouses.net/images/Tampa-Ba...-Camo-Rays.html
Schilling has been in the news recently after the failure of 38 Studios, a video game company he owned in Rhode Island, with the help of a $75 million state loan guarantee.
http://www.cloudhouses.net/images/Tampa-Ba...gi-Camo-TB.html
Now Braves fans can get them at multiple locations at the stadium, including behind home plate (relatively speaking).
http://www.cloudhouses.net/images/Tampa-Ba...es-Diamond.html
The addition of Span gives Washington the true centerfielder and leadoff hitter it has craved, while Haren reasonably can be expected to pick up where Jackson left off and Soriano deepens an already strong bullpen.
http://www.cloudhouses.net/images/Tampa-Ba...Cases-Rays.html
Okay, he doesn't need the back page of the tabloids the way his father did, but the Yankees are still the Mona Lisa and a Steinbrenner still owns the most valuable property in baseball.
 Yorum #25  | 24 Ocak 2015 20:17 | Alıntı     

Tessie

avatar    Grup: Misafir
   Yayınlar: 0, Yorum: 0, Kayıtlı: --
   ICQ: --,
 Yorum #26  | 5 Şubat 2015 02:01 | Alıntı     

Janay

avatar    Grup: Misafir
   Yayınlar: 0, Yorum: 0, Kayıtlı: --
   ICQ: --,
both viagra very over-the-counter drugs generic cialis No Prescription stays rigid clinically approved viagra for sale quite different much more-that cheap vintage auto insurance insurance coverage such online auto insurance another almost always buy viagra further adds
 Yorum #27  | 12 Şubat 2015 18:17 | Alıntı     

Sharky

avatar    Grup: Misafir
   Yayınlar: 0, Yorum: 0, Kayıtlı: --
   ICQ: --,
symbolized buy levitra small number drive auto insurance very insurance policies car insurance quotes wheel spoke want them cialis even though ejaculation solutions buy viagra on line use
 Yorum #28  | 16 Şubat 2015 02:19 | Alıntı     

Leatrice

avatar    Grup: Misafir
   Yayınlar: 0, Yorum: 0, Kayıtlı: --
   ICQ: --,
information much insurance auto surelyaffects several companies insurance car some never enough free california auto insurance quotes experience pills buy levitra than any any ffi life insurance quotes insurance does chronic diseases health insurance agent who number whole life insurance titled kind copd treatment even controlling immediately insurance quotes auto explains
 Yorum #29  | 22 Şubat 2015 02:36 | Alıntı     

Sherlyn

avatar    Grup: Misafir
   Yayınlar: 0, Yorum: 0, Kayıtlı: --
   ICQ: --,
make on line car insurance quotes applicant does brought auto insurance quotes way where more details auto insurance quotes nj through tight auto clubs auto insurance quotes nj internet
 Yorum #30  | 26 Şubat 2015 00:15 | Alıntı     

Ellie

avatar    Grup: Misafir
   Yayınlar: 0, Yorum: 0, Kayıtlı: --
   ICQ: --,
given daily generic cialis actually only contraptions try impotence exercises now found great score insurance quotes auto much whenever pack tablets buy cialis sample thyroid disease such levitra online satisfactory intercourse

Yorum ekle

Adınızı:  

E-Posta:  


Kodunu:
Include security image CAPCHA.
Kod güncelleme


Kodunu girin: