Kurdistan-Post yenilendi
yeni adresimiz www.Kurdistan-Post.eu dur.

Lütfen favorilerinizi günceleyiniz !
Bu site sadece arsivdir.

İ-DKP Başkanı Mustafa Hejri İle Röportaj-Hülya Yetişen


İ-DKP Başkanı Mustafa Hejri İle Röportaj-Hülya Yetişen

Irak Kürdistanı’nda Peşmerge ordu güçlerimiz vardır. Hatırlatılması gerekirki şu anda İran İslam Cumhuriyeti’ne yönelik silahlı mücadelemizi askıya aldık.
«    Temmuz 2017    »
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 

Qazî Mihemed'in Kürd Ulusuna Vasiyeti


Qazî Mihemed'in Kürd Ulusuna Vasiyeti

Zulüm ve baskı gören halkım!

Yüce Allah aşkına vaatlere artık kanmayın. Çünkü onlar ne Allah'ı tanıyorlar, ne peygambere, ne kıyamet gününe, ne Allah huzurunda hesap vermeye inanıyorlar. Onların nezdinde, Müslüman da olsanız, Kürt olduğunuz için suçlusunuz, onların düşmanısınız

Kurd li Misrê - Nezîr Silo


Kurd li Misrê - Nezîr Silo

Misr yek ji welatên ku herî peywendîdar bû ji demek dirêj ve di nav dewletên erban de bi Kurdan re.

AKP’ nin Aşil Topuğu - İskender Kahraman  


9-12-2012, 12:23 Kategori: Siyaset  
AKP’ nin Aşil Topuğu - İskender Kahraman

AKP’ nin Aşil Topuğu

İskender Kahraman

Şu anki Türk meclisinde bulunan birkaç ‘Kürt kökenli’ vekilin AK partiden ayrılması AKP açısından sonun başlangıcı olabilir. Bu vekillerin böyle bir şey yapma istekleri ya da kabiliyetleri var mıdır bilinmez. Ama böyle bir şey yaparlarsa tarih yazacaklarını bilmelidirler. Onların belli bir partiye geçmeleri de çok elzem değildir. Kendi gruplarını oluşturabilecekleri gibi bağımsız da durabilirler.

Meşhur Troya efsanesine göre Troyalılara karşı savaş açan Yunanlıların Aşil (Akhileus) adında yenilmez bir komutanı varmış. Yine rivayete göre bu komutanın annesine onu yenilmezlik suyunda yıkaması gerektiği söylenmiş.

Yıkarken de elinin suya değmemesi gerektiği öğütlenmiş. Yani onu yıkarken eğer annenin eli suya değerse Aşil yenilmez olmazmış.

Annesi de bu öğüdü dinleyip onu yenilmezlik suyunda yıkamış. Ve onu yıkarken sol topuğundan tutarak suya batırmış. Sol topuğu suya değmediği için de Aşil’in en zayıf ve ölümcül noktası olmuştu.

Nihayetinde Troyalılar bunu bildiği için de onu zehirli bir okla sol topuğundan vurarak öldürmüştü.

Bu efsanenin dillendirdiği gibi her şeyin güçlü bir yanının olduğu gibi bir de zayıf yanı, hassas noktası vardır.

Ve yine doğanın kanununa göre her şey doğar, büyür, yaşlanır ve ölür. Buna devletler, partiler de dahildir.

Dengesiz bir ortamda palazlanıp her seçimde daha da büyüyen AKP’nin gücünün zirvesinde olduğu da su götürmez bir gerçek.
AKP’nin ya da Erdoğan’ın bu kadar büyümesinin önemli nedenlerinden birisinin alternatif bir partinin, bir kuruluşun olmamasıdır denilebilir. Ya da başka nedenleri de olabilir.

Ama yine de AKP’nin de zayıflamasına, ölümüne sebep olacak bir Aşil topuğu vardır elbette. Yani, doğal olarak bir zayıf noktası vardır mutlaka.

Bu zayıf nokta birçok şey olabildiği gibi Erdoğan da olabilir. Çünkü o çok güçlü. Dolayısıyla bir şeyin en güçlü halkası olan, bazen o şeyin zayıf halkası da olabilir.

Zaten, bir kişinin bu kadar güçlü olması, demokrasinin, çoğulculuğun ve demokratik partilerin ruhuna da aykırı bir şeydir.
Yani bu partiyi Erdoğan kurdu, bugünkü gücüne ulaştırdı. Bu partiyi kurup bu güce getirdiği gibi bitişe de götürebilir. Ki son zamanlarda gittikçe sertleşen tutumuyla bunu yapabileceğini gösterdi.

AKP’nin en güçlü halkası olan Başbakan en zayıf halkası olacak mı bunu zaman gösterecek.

Fakat; daha fazla önemli olan ‘bu güç AKP’nin elinden nasıl alınabilir’ konusu üzerinde durmakta fayda vardır.
Ya da AKP’nin Aşil topuğu nedir? Kabaca söylersek; belli nasıl kırılır…?

Bunu kabul etmek gerekir ki AKP’nin iki güçlü ayağı bulunmaktadır. Biri Türkiye toplumunun muhafazakar kesimidir. Bunlar çok kalabalıktır. İçerisinde azımsanmayacak derecede milliyetçi bir kesim vardır.

İkinci ayağı ise Kürtlerdir. Bunlar fazla kalabalık olmamalarına rağmen güçlü ve hassas ayağı oluşturmaktadır.

Bu ikinci ayak AK partinin bel kemiğini oluşturduğu gibi karar mercilerinde etkisizdir. Fakat, AK partinin belini de ancak ve ancak bu kesim kırabilir. Yani Erdoğan’dan sonra AK partinin Aşil topuğunu bu kesim oluşturuyor diyebiliriz.

Bunların her kıpırdanışı AK partiyi sallar sallamasına da bunlar ya güçlerinin farkında değil ya da farkına varmak istemiyorlar.
Şu anki Türk meclisinde bulunan birkaç ‘Kürt kökenli’ vekilin AK partiden ayrılması en can alıcı nokta olabilir. Sonun başlangıcını başlatabilir. Çünkü bu dönemde zincirin en zayıf halkası burasıdır.

Bu vekillerin böyle bir şey yapma istekleri ya da kabiliyetleri var mıdır bilinmez. Ama böyle bir şey yaparlarsa tarih yazacaklarını bilmelidirler.

Onların belli bir partiye geçmeleri de çok elzem değildir. Kendi gruplarını oluşturabilecekleri gibi bağımsız da durabilirler.
Böyle bir hareketin onlara tarihsel bir ün kazandıracağı gibi toplumun birçok kesimi tarafından da alkışlanabilir. Hatta beşinci bir yol, bir güç olarak umut olabilirler.

Bunların korkmasına da gerek yok aslında. Maaşları kesilmeyecek, milletvekillikleri düşmeyecek; aksine hayatlarına renk katabilecekleri gibi adlarına olumlu sıfatlar da yüklenebilir.

Tarih ya da hayat bazen tarihi misyon yükleyen fırsatlar sunar insana. Ve bu gibi fırsatlar bir daha gelmeyebilir insanın ayağına. Ve belki bu vekiller için şimdi o altın fırsat ayaklarına gelmiştir.

Dolayısıyla böyle tarihi misyonu yüklenmenin tam zamanı olabilir.

Ve belki o gün, bu gündür kim bilir!


İskender Kahraman
iskenderkahraman@gmail.com


 
Yazıya puan ver:
 (Toplam Oy #: 19)
  |   Okuma: 4735   |   Yorum: (132)   Yazdir
   Arkadaşına Gönder

Değerli ziyaretçimiz, siz kayıtsız kullanıcı olarak siteye girdiniz. Size kayıt yaptırmanızı veya kendi adınızla giriş yapmanızı öneriyoruz.

İlgili Diğer Haberler:


 Yorum #1  | 9 Aralık 2012 19:23 | Alıntı     

Bawer

avatar    Grup: Misafir
   Yayınlar: 0, Yorum: 0, Kayıtlı: --
   ICQ: --,
bende bunun tam tersini diyorum. Eyer BDP tarihi misyonu ustlenmek istese ve kurdistani bir parti olmak istese, ozaman apoya ve pkk ye dur diyeck vede tavir koyacak. Bayragi kurdistan bayragi olacak, dili kurtce olacak, xweliseriya demokratik ten vazgececek. Iste ozaman butun kurdler etrafinda toplanacak ve kurdler inanilmaz boyuta yek guc olacak.

sayin iskender cesaretin ve gucun varsa biz pkk ye cok bedel verdik diyeceksin. biz hep evet dedik ve bundan sonra hayir diye yazacaksin
 Yorum #2  | 9 Aralık 2012 20:02 | Alıntı     

NURHAK PAZARCIKLI

avatar    Grup: Misafir
   Yayınlar: 0, Yorum: 0, Kayıtlı: --
   ICQ: --,
Kurd halkinin ozgurluk savasi, bir onur seref ve insanca yasam savasidir, Buna katki sunanlar direnenler ve bedel odeyenler ancak birlik ve beraber olurlar.

Dikkat edin tc yi yakta tutan siyasetcisinden tut sanatcisina kadar, gazetecisinden tut yazarina kadar hepisi kurd turler.
Ziya gokalp, kilicdaroglu, cuneyt zapsu, m agar,kamuran inan, huseyin celik,bu liste uzayip gider binlercede sanatci
BEVAR bey sebep pkk mi
Sebep bdp mi boyle bir iddayi ancak aptal olan bir insan dile getirir

Eger adamlarda zerre kadar onur kisilik yoksa bunun sucu nasil pkk diyebiliyorsun
Metiner, ensarioglu, gursel tekin, kanber genc huseyin aygun vb madem pkk ye bdp ye geliyorlarsa niye burkaya gitmiyorlar niye kdp ye gitmiyorlar

Birligi halk olsturur o brlikte olusmustur
Su an uzerinde tartisilmasi gereken birlik kuzey ve guney birligidir
Bevar bey; duskunden kisiliksizlik olan rant ve paraya tapanla birlik olmaz emek dusmanlari ile birlik olmaz aga seyh dede ile olmaz halk ile olur
Unutmayin rusya devrimi yuzde yirmiden az bir kesimle gerceklesti
 Yorum #3  | 9 Aralık 2012 21:05 | Alıntı     

Bawer

avatar    Grup: Misafir
   Yayınlar: 0, Yorum: 0, Kayıtlı: --
   ICQ: --,
sayin Nurhak dikat etiysen ben duzen partilerinden hic yazmadim, cunku benim gözumde onlar dusman partileri ve öyledirler de. buna paralel olarak bdp de kendini turkiye partisi olarak tanitiyor. benim söylemek istedigim, pkk yapisi kendini bizden gösterip icimizi kemirmesidir. pekhala benim ondan fazla akrabam sehit oldu ve sayisi yuzleri asan tanidigim insan, kolu komsuda var. ve bunlar xweliseriya demokratik icin deyil, bagimsiz kurdistan icin sehit oldu. pekala neden onlarin yolundan gitmiyoruz da dusman elinde olan aponun safsatasini dinliyoruz. otuz yil kurdistan daglarinda hep turkce eyitim calismalari verdi,talan, ölum, zulumle göc etirildik, dlimiz unuturuldu. otuz yildan sonra ana dilde eyitim, mahkemede savunma haki ve en önemliside apoya özgurluk. isin daha kötusu bunuda mahkumlarin uzerinde denediler. bu ölum orucu apo icindi. cunku otuz yildir sakir sakir turkce konusturulduk ve butun bunlar pkk nin eliyle oldu. onun icin diyorum bdp pkk ye dur diyecek. tabi eyer kendini duzen partisi görmuyorsa. Ben cok merak ediyorum, eyer Egit sag olsaydi butun bunlara nediyecekti, hele hele xweliseriya demokratik safsatasina.
 Yorum #4  | 9 Aralık 2012 21:46 | Alıntı     

M.Yilmaz

avatar    Grup: Misafir
   Yayınlar: 0, Yorum: 0, Kayıtlı: --
   ICQ: --,
Sayin Bawerin hakli oldugu hususlar var ama herseyi PKK den beklemek yada bütün sucu ona atmak dogru degil,herseyi devletten beklemek gibi bir hastalik,önce kendimizi yani toplumun durumuna biraz bakmaliyiz Kürdlerin 100 senedirki durumundan PKKmi sorumlu?yapmayin etmeyin adamlar canini ortaya koyuyor bazilarida begenmezlik ediyor ,Bu begenmezler aslinda Tc propagandasi altinda olduklarinin farkinda degil,zaten bütün sorunda burda TC nin 100 yillik tahribatinin eseri bu durum tabi birazda kisinin karekteri ile ilgili,bazisi bir corba paraya serefini satar bazisina dünyalari versen serefini satmaz.
 Yorum #5  | 9 Aralık 2012 21:54 | Alıntı     

Brahim Şebi

avatar    Grup: Misafir
   Yayınlar: 0, Yorum: 0, Kayıtlı: --
   ICQ: --,
Saygilar.Basta AKP Icindeki Onlarin Baskanin Deyimiyle Kurd Kökenliler de Hic Umudumuz Yoktur .Bir Mizah vardir Avcilar Bir Tilkiyi Sag yakalanmis ve Götürmüsler Eve Avcilar Tilkiye Demiski Biz Seni Besiyecegiz ve Senden Süt Yecegiz? Tilkide Onlara Cevaben Dönmüs onlara ve Sunu Söylemis? Hele benim Yüzüme Iyi Bakinda sonra Söyleyinki Biz Senden Süt Yeriz ?.Bu AKP icindeki ler Zaten Kendileri Ve Ulusal Onuru Rant ve Sermaye Karsiliginda Coktan Satmislar.Onlarin Herhangi Ulusal ve Kimlik Sorunu Zaten Omurunda Degil ve Kalmamistir.Ayreten Tek Sunu bundan sonra yapmasalar Iyi olur Tek TC eyi Kurdistan Ulusal Kurtulus Mucadelesine karsi savunmasalarda iyi Olur Görmüyorsunuz? Bunlar TC Svunmak Icin canla basla Gece Gundur Calisiyorlar Adeta TC eye Kalkan Olmuslar.Onder Apo ya gelince Her Yurtsever diyen Kurd Nankurlük Yapmasin Apoya karsi Biz herkes Onder apoya Borcluyuz.Herkes Dikatlice ve Adaletce Konusmalidir.Tekrar saygilar
 Yorum #6  | 9 Aralık 2012 22:33 | Alıntı     

rojame

avatar    Grup: Okuyucular
   Yayınlar: 0, Yorum: 375, Kayıtlı: 18.04.2011
   ICQ: --,
İskender Qehreman !,

Kürdlerin,asırlık iyileşemeyen apse olmuş kabuklu yarasına NEŞTERİ yerinde Cesaredle wurmuştur..Şimdi asırlık yaranın içinde iro irin irin orta yere SAÇAN pisligin teşhisini ,heqimi loqman'ın titizliğiyle incelemek we asırlık yarayi iyileştirmenin yoluna gidmek içinde yine HAQ!iqad yolunu takip edmeg kaçınılmaz bir insani haldir.

Yazar :(İskender Qehreman'in ) Yal-,nış yerde durup,doğru neşteri wurduğu ,asırlık yaramız'ın Qaynaqlandıxı yeri belirderek,nerde durduxunun önemini daha sonrasında açıklamak isterim,

AX O AKEPE KÜRTLERİ WARYA ? !

Hikayedir,hikaye..

Bunlar daha önceleri ,sultan AbdulhamİTin Kürtleri'idi (Hamidiye uşaxları) daha sonra İnönünün ,daha sonra menderesin,daha sonra sonra..Ta günümüze Qadar ,sömürgeci sistemlerin (İktidarlar)ın uşaxları ola ola en sonunda AKP Kürtleri !Olu werdiler.!

Yani nerde bir Kemik Kokusu oraya Quyruk salladılar.Haq için uğraşmadılar,hep kemik kokusuna Koştular.

Akepe kimdir? Kürdleri sömüren bir asırlık sistemin yeni bekçisidir!

PEKİ AKP KÜRTLERİ 70 ADET WEKİL MECLİSE GÖNDEREBİLİYORSA !

Neden ?

Kendi Kurdi siyasi partilerini oluşturarak "KÜRD MİLLED WEKİLİ "olarak meclise gitmiyorlar?

Çünkü,

Bunlar Kürdistandaki sömürgeci sistemin birer ayakları oldukları içindir ..Çok şükürki,bu sömürgeci ayaklar bir bir erimeye mahküm oluyorlar.Kürd Siyasi Hareketi ro ro Kürdistanda güçlenerek HAQ YOLDA Sömürgeci sistemin karşısına DİKiliyorlar..

Qısacası: "Dik olmasa Mirişk hiç yumurtlayamaz".

Sayin yazar :(İskender Qehreman ),

Üstünde yaşadığımız Dünya; yaklaşık 6,5 MİLYAR yaşındadir..!Ewremi Qurama göre;DOX-AN her şey'in ÖLDÜĞÜ saptaman YANLIŞTIR..,!Çünkü milyarlarca yildir "RO 'Hero hero DOĞ-UYOR..!(RA-DIKEWE)..RO olmaz ise;Dünyada hiç bir canlı warlıxın yaşamasıda sözkonusu olamayacağına göre..Burada bu HAQİ saptamayi bırakıp,'RO'jame'ye döneyim..

Sonuç olarak AKEPEYİ war eden (iki Kürd 'kes'imi wardir) Yokluğuda sadece bir "yek"Kürd kes'iminin elindedir..Bunun her KES'in bilmesi gerekir.Birincisi yukarıda örneq werdiğim bir kesimdir.Bu kes'im sadece MADDİ çıkarları uxruna yaşayan kesimdir.İkinci kesim ise:Burda durun !O'nu yok edecek kesimde tamda bu MANEWİYADÇİ kes'imdir..Akepeye OY !weren Milyonlarca (manewiyadçi-Dindar-KURD kesim war ;Ama akepenin içinde,tek bir :Manewiyadçı-Dindar, bir WEKİL bile YOK !).Neden ?,

Eh,

İŞte nedenini yukarda belirdiğim gibi ,asırlık egemen sömürgeci güçlerin,"Siyasi Bağnazlıklarla,Kürd Qawminin ter temiz islami duygularını kendi siyasi sömürgeci emellerine peşkeş çekmek için:Asırlık kemalizst dinsiz sisteminin maxdurları olarak kendilerini ifade ederekten;Misliman-Dindar Kürd KES'imlerinin DESTE'ek'lerini almışlardır.Bu kesim Gördüki, Dinsiz kemalistlerden daha kemalist ,HAQ GASPÇILARI olduklarını görünce,HAQİ ROTALARINI DEGİŞTİRDİLER..!Akepe Kürt Kökenli, wekilleri rotalarını degiştirselerde ,degiştirmeselerde,Onların bu yeryüzünde SON ÇIRPINIŞLARI OLACAKTIR.!
 Yorum #7  | 10 Aralık 2012 15:33 | Alıntı     

mardinli

avatar    Grup: Misafir
   Yayınlar: 0, Yorum: 0, Kayıtlı: --
   ICQ: --,
yazi gayet güzel ama ben sahsen iresimdekilerin böyle bir seyyapacaklarina inanmiyorum cünkü adi üstünde kürdkökenli deniliyor yani akpye ve rejime bagli olanlar demek istiyor neden kürd vatandasim demiyorda kürt kökenli vatandasim diyor reco peki sen necisin laz kökenli reco mi diyelim yani sn bawer sizin burda direkten sn öcalani hedef yapipta saldirmaniz hicde hosnut degil siz yatan kalkin ona duvaci olmaniz gerekirken durmadan saldiriyorsunuz sank daha önce kürdlük ve kürdistan adina bir seyler vardi da sn öcalan yasakladi ey mübarek adam düsünün yil 1968ler hata 1984 kader kimin kürd oldugunu kim biliyordu simdi sezerin hakkini sezere teslim edelim bu kin nerden cikti siz neden hep bir yerden saldiriyorsunuz suna var mi pkk disinda bir bütün olarak kürdlerin ulusal birligini düsünen hayir yoktur simdi bana demogoji yapmaniza gerek yoktur sizin cok taptiginiz o liderler varya simdi nerelerdedilr yok benim ailemde 100lerce sehit varmis birakin bu teorileri artik asiretligi agaligin öldügü bir hayli zaman oldu kürdistanin en büyük asiretleri olsaniz ne yazar tcye basmi kaldirdiniz yani hangi haki elde etinizde pkk ve apo mane oldu pkk 10000 üzerinde sehidi vardir kendileri icin degil senin benim hepimiz icin sehit düstüler bir mezarlari dahi yoktur önce bunca canlara bir saygili olmayi bilin
 Yorum #8  | 10 Aralık 2012 20:28 | Alıntı     

Dêrsim Qendîl

avatar    Grup: Misafir
   Yayınlar: 0, Yorum: 0, Kayıtlı: --
   ICQ: --,
Piştî ku Abdulla Öcalan ji paytextê Kenya,Nairobi vegerîya û hat Tirkîyê. Hîn di balafirê de bû ji desthilatên dewletê daxwaz kir û gor; ”derfet û tiştê herî balkêş ew bû ku; ji dewletê û desthilatê wê rojê xwest û got; ”fersend û imkanan bidin, ez ji xizmetê re amademe”. Em hemû kes bi çavê serê xwe dibînin ku çi xizmetê dike. Ji bo xizmeta wî pêwîstî bi hevokan nîne ku mirov bidin ristekirin. Piştre jî got ”diya min jî tirke”. Divê were zanîn ku ji wê rojê û virde bêjeya xwarzîyê tirka kete nav zimanê siyasetê. Vëca ger mirov bêje Abdulla jî Türk kökenlidir wê ne neheqî were dîtin. Vêca serekê akp yê ji bo hinek parlamenê partiya xwe dibêje kürt kökenli, zora gelek kesan diçe û gelek jî li xwe digrên. Ma hûn tiştekî din jê dipên?
 Yorum #9  | 11 Aralık 2012 00:01 | Alıntı     

M.Yilmaz

avatar    Grup: Misafir
   Yayınlar: 0, Yorum: 0, Kayıtlı: --
   ICQ: --,
Sayin Dersim Qendil, Acaba siz bu sekilde TCnin eline düsseydiniz ne yapardiniz ve ne derdiniz?
bence altiniza yapardiniz hem senin geldigin Dersimden simdiye kadar Kürdüm diyeni duymadim akil verecek en son sizsiniz.
 Yorum #10  | 11 Aralık 2012 00:39 | Alıntı     

Dêrsim Qendîl

avatar    Grup: Misafir
   Yayınlar: 0, Yorum: 0, Kayıtlı: --
   ICQ: --,
Xweşik bixwîne û bide xwendin, ka Kalikê me ye 75 salî ji bo serokên xalanê serokê te çi gotine!

"MÊRXAS NAYÊN JI BÎR KIRIN"
"Min serî bi dek û dolabên we re dernexist, ev ji min re bû dert.
Lê min jî li ber we serê xwe netewand, ev jî bila ji we re bibe dert."
Seyid Riza “Dêrsimî”
 Yorum #11  | 11 Aralık 2012 00:47 | Alıntı     

Mamoste

avatar    Grup: Misafir
   Yayınlar: 0, Yorum: 0, Kayıtlı: --
   ICQ: --,
m.yılmaz abuk subuk konusma dersimli diyipte kurdum diyeni duymamıs dersimli nuri baytar yada seyyid rızanın mektubunu okumamısa benziyorsun sana sayayım bir kaç dersimli kürd aynur doğan. diyar.comerd,ferhat tunc,v.s su kadarını söyluyeyim pkk olmasaydı kurdler bugun daha fazla haklara sahib olmus olacaktı ve pkk KÜRT KIRAN HAREKETİDİR.kurdleri asimle eden i kepenk kapatarırak milleti göçe zorlayan köylerin yakılmasına vesile olup asimliasyonun hızlanmasına kurd ve turk evliliklerinin artmasına türklerin bizim en basit talebimizde bile hırcınlasıp olmaz dedirten bir örgüt pkk ismi cismi bile duyulmamıs hizbilere saldıdarak onları derin yapılalar güçlendirip binlerce kürd aydının ve gencini vahset grubuna öldütmüş bir örgüttür v.s
 Yorum #12  | 11 Aralık 2012 00:53 | Alıntı     

rohat

avatar    Grup: Misafir
   Yayınlar: 0, Yorum: 0, Kayıtlı: --
   ICQ: --,
birici ve kikıncı dunya savaşlarında ımparatorluklar yıkıldı tum ırklar
ulusalcılığa sarıldı ve devletlerını kurdu
kürtler ümetçiliğe sarıldı 4 parcaya ayrılıp sömürgeciliğe seçildı sanki dınlerınde şüphe lik duydular o yuzden ümetçiliği seçtiler durum bugunde aynı bir olmuyorlar
duzen partılerı kuran tc ler ulusalcılık ğı kırmızı çizgilerı ümetçiliği dınınde şüphe duyan kürtlere dayatyorlar ve kendı mandasının alltında tutmayı basarmıştır bu böle gıdecek kıyamete kadar takı tek çare iç karışık olup içsavaş ve bm nato mudahlesyle kürtler ulusculuğa gecıp bağımsızlık onurlu kürt devletını kurmaktan gecer ne yapılsın iranda sonra turkıye de olsun kürt baharı başka çaresı yok
 Yorum #13  | 11 Aralık 2012 12:11 | Alıntı     

M.Yilmaz

avatar    Grup: Misafir
   Yayınlar: 0, Yorum: 0, Kayıtlı: --
   ICQ: --,
Sayin Mamoste olaya baliklama atlamissin ben eski Dersimlilerden bahsetmiyorum suanki cogunluktan bahsediyorum Alevi yada zazayiz demiyorlarmi?
PKK hakkindaki yazdiklariniz tam bir komedi, özellikle su kepenk kapatma olayi yazmaniz nasil bir ruh halinizin oldugunu acik ediyor, tcnin propagandacisi olsan mesala Bugün gazetesinde yazmalara baslasaniz özel harp dayresinden yazan bir kisiden farkiniz yok,masallah.
Sen ve senin gibiler begenmiyorsaniz cikin meydanada millet sahsiyet görsün.yürrüü anca gidersin mamostem benim.
 Yorum #14  | 11 Aralık 2012 21:16 | Alıntı     

Dêrsim Qendil

avatar    Grup: Misafir
   Yayınlar: 0, Yorum: 0, Kayıtlı: --
   ICQ: --,
Min xwest çend mînakan li ber çavê M. yilmaz bidim raxistin da ku bixwîne, bibîne û dibe ku rojekê ev mînakana rojekê bo M. Yilmaz pêwîst be. Ev navên li jêrê têne rêzkirin hemû jî Dêrsimiyên nû ne. Dema ku ev lehengên hanê bi gotinên M. Yilmaz dihesin kizînî bi ax a wan dikeve.
Dê fermo ji pênûsa (S.Ç ) bixwîne û piçek kîlo bigrê!

"Mazlum Doğan: 1955 yılında Karakoça’da doğdu. İlk ve Orta eğitimini burada tamamladı. Ankara Hacetepe Üniversitesi Ekonomi bölümünde okurken grubun kuruluş çalışmalarına katıldı.

Sakine Kırmızıtaş: Doğum yeri ve tarihi: 1959 Dersimdir. Daha lise de öğrenci iken grubun kuruluş çalışmalarına katıldı.

Mehmet Sevgat: 1956 Siverek doğumlu. Tunceli öğretmen okulunda kuruluş çalışmalarında yer aldı.

Delil Doğan: 1958 Karakoçan doğumludur. İlk ve orta öğrenimini burada tamamladı. Öğretmen okulunda öğrenci iken grubun kuruluş çalışmalarında yer aldı. Öğretmenlikten istifa ederek Kürdistan’ın pek çok ilinde örgütleme faaliyetlerine katıldı. 1980 tarihinde Türk askerleri ile girdiği bir çatışmada yaşamını yitirdi. Mezarı Karakoçan’da bulunmaktadır.

Ali Doğan Yıldırım: 1956 Pülümür doğumludur. Ankara Gazi Eğitim Enstitüsünde öğrenci iken grubun kuruluş çalışmalarına katıldı.

Resul Altınok: 1948 Bingöl Kığı Doğumludur. Liseyi Bingöl’de, yüksek okulu Ankara'da okudu. Kürdistan devrimcileri grubunun kuruluş çalışmalarına burada katıldı. O da diğer arkadaşları gibi Ankara’yı terk ederek örgütün kuruluş çalışmaları için Bingöl’e geldi. Bingöl, Muş, Ağrı ve Kars bölgelerinin kuruluş çalışmalarını yönlendirdi. 1978 Yılında PKK’nin Merkez Komite üyeliğine seçildi. 12 Eylül darbesinden sonra bir müddet Kürdistan’da illegal olarak yaşadı, ardından Suriye’ye çıkmayı başardı. Lübnan'da ve Avrupa'da Öcalan’ın PKK içinde yapmak istediklerine karşı muhalefet etti. Avrupa’dan Şam’a dönerek Öcalan’la tartışmak istedi. Öcalan'ın adamları tarafından Şam havaalanından alınarak Suriye’de bir eve hapis edildi. Öcalan'ın emriyle buradan Güney Kürdistan’a götürüldü. 1984 yılında işkence ile öldürülerek bir pislik çukuruna gömüldü.

Sakine Kırmızıtaş: Doğum yeri ve tarihi: 1959 Dersimdir. Daha lise de öğrenci iken grubun kuruluş çalışmalarına katıldı. Mardin Eğitim Enstitüsünden mezun oldu. Profesyonel olarak çeşitli bölgelerde çalıştı. Askeri darbeden sonra bir grup arkadaşı ile silahlı olarak dağa çıktı. Gurubun yöneticisinin komplosu sonucu 1981 tarihinde bir iç infazda yaşamını yitirdi. Örgütün yayın organlarında ise hastalık sonucu öldüğü açıklandı."

Bi van nimûneyan min xwest bidim zanîn ku ev jî Dërsimîne û M. Yilmaz jî dema ku van rêzana bixwîne wê lerzek tirsonekî bi lasê wî bikeve...
 Yorum #15  | 12 Aralık 2012 02:38 | Alıntı     

M.Yilmaz

avatar    Grup: Misafir
   Yayınlar: 0, Yorum: 0, Kayıtlı: --
   ICQ: --,
Sen bu yazdiklarini biryerde okumussun Sayin Dersim birak bu ayaklari,simdi burada bunlari yazmakla ne elde etmek istiyorsun sen önce onu anlat da anlayalim.
Kimse Apo sütten cikmis ak kasik demiyor zaten cok hatalar yapti hatta yakalanmasi bile kendi hatasi,simdi bizim sorunumuz bu degil sorun TC denen Fasist capulcu devletinin bizi yok etmek icin elinden ne geliyorsa yapmayacalistigi ve buna bazi (müslüman???) Kirrolarin alet olmasi,yoksa hersitede senin gibi yada Mamoste ve Hassan Sellahlar gibiler Apo söyle yaptiydi yok efendim su surda suna söyle yapmisti felan filan,Apo neticede bir insan onun yerinde ben olsaydim belki daha fazla insan ö.... bilirdim yada siz olsaydiniz mesala neyi degisik yapardiniz Kürdlerin durumu ortada su teknolojik cagde bile nasil halde olduklari insani cildirtiyor,o kadar düsmüs bir millete az ya uz birseyler vermeye calisti,tamam bir Isvec demokrati degildi ama Kürdler ortada be kardesim bunudami görmüyorsun, kahramanimiz coktur ama hainimizde az degildir yani,hem Apo cezasini cekti 13 senedir hapiste bence yeterli,sen ve senin gibiler onu belki hic sevmeyeceksiniz ama ben ve benim gibiler ona ebediyete kadar saygi duyacagiz kim ne derse desin,ben tanriya inanmam ama benim gözümde o tanri tarafindan gönderildi Kürdlere, yoksa isimiz Kemal Burkaylara kalsaydi sonumuz Lazlara benzerdi kendimize ayit olmayan bir tarihle gururduyardik kimbilir hangi Türk boyundan geldigimizi ispatlamaya calisirdik.saygilar
 Yorum #16  | 13 Aralık 2012 23:29 | Alıntı     

Dêrsim Qendîl

avatar    Grup: Misafir
   Yayınlar: 0, Yorum: 0, Kayıtlı: --
   ICQ: --,
Cerekê divê mirov nivîsên hevrik xwe pir bi baldarî bixwîne û her bi wê baldarîyê têbigihê ka nivîs çi dide vegotin û saloxdan. Ger mirov vî tiştê hanê pêkneyne mirovê nivîsê li gor kêf û xweşîya xwe têbigihê! Ev jî kirêtiyek ne hindike! Ji ber wisa jî, ger mirov li nivîsandina min a pêşî were nêrîn, wê were dîtin ku min girtina Xwarzîyê Tirko nenivîsandiye. Ev yek,
Du; min ni vîsîye ku Abdulla Öcalan bi xwe vegeryayê welatê xalanê xwe û xwe ji xizmetkirinê re amade dîtiye ger Xalanê wî derfetan bidê û karîbûnan bide avakirin. Piştre min nivîse û daye saloxdan ku; vî xwarziyê tirko di xizmet pêşkêşkirinê de tiştek paşguh nekirî ye.

Lê M. Yilmaz, tu dinivîsî û ji min dipirsî; ”Acaba siz bu sekil de TC nin elîne düsseydiniz ne yapardiniz.ve ne derdiniz?” û bixwe jî pirsa xwe didî bersivandin li ser navê min. Yanî tu him xwe dixî cihê polisê ku li yê dîl/girtî êşkence dike û himjî li ser kursîya dadmend rûniştiye û hikim didîbarandin. Bersiva pirsa xwe jî wek ku tu werî girtin anjî girtîbî didî. Em bihevre bixwînin; ”bence altiniza yapardiniz hem senîn geldigin Dersimden şimdiye kadar Kürdüm diyeni duymadim akil verecek en son sizsiniz”

Min ji wek bersiva nivîsandina te, ji Seyid Riza Dêrsimî cotek zengil bo te wek diyarî şand da ku tu têxî hûstiyê xwe. Carek din ji nûve bixwîne, Seyid Riza Dêrsimî ji wan celadên xalanê te û serokê te ra dibêje; ”min serî bi dek û dolabên we re dernexist, ev ji min re bû derd. Lê min jî li ber we sere xwe netewand, ev jî bila ji wera bibe derd.” Divîya te fêmbikra ku serok wisa dibin serok û mêrxasên doza neteweya kurd bi vî awayî di bin her berd/kevirî de RIZOYEKÎ DÊRSIMÎ heye. Lê kanê ew famdarîya li ser daran şîn nabe!

Vêca piştî vê nivîsandinê te/M. Yilmaz rabû wisa bersiv da; “ben eski Dersimlilerden bahsetmiyorum suanki cogunluktan bahsediyorum. Alevî veya zazayiz demiyorlarmi?” ma wisa nabêjin! Ma tu dixwazî ew jî bêjin bavê wan anjî diya wan tirke? Wek ku M. Yilmaz xwarziyê tirk jê razî, wan di ser sucekî/tawanekî de bigrê. Ev bersiva te dide xwuyakirin ku tu/M. Yilmaz “zaza” yan û “Alevî” yan Kurd nabînî. Dewleta xalê serokê te jî gotin bi gotin wisa dibêje. Vêca dive tu zanibî ku zazakî zaravayekî zimanê Kurdî yê resen e. Elewî jî piştî mirina Miheme di ola misilmantiyêde leyangir û alîgirin Elî wisa katin binavkirin. Vêca KURDên sune, elewî/şîe, şafî, henefî, yahudî, xiristyan, Zerdeştî, Ezîdî jî hene û hemû jî KURDin û mora KURDayetîyê ne di destê M. Yilmaz de ye.

Pişre min xwest tê pê bidim agahdarkirin ku Dêrsimîyên nû gihayî jî yan ji alîyê dewleta xalê serokê te ve anjî ji alîyê dezgeha xwarzîyê tirk ve têne kûştin. Û diberdewamîyê de dinivîsî; “aponun sütten çikmiş ak kaşik demiyor ve çok hatalar yaptigini” lê yek sasiyekî jî nabê jî.. Û pistre dibêjî xarzîyê tirka di cave minde ji ezmana ji alîyê xwedê ve hatiye rêkirin, her cende ku tu bi xwedê bawerî naynî. Veca serîyê ku kole be dive berê were azad kirin pistre mirov dikarain bi wî mirovî karibin gavekî bavêji. Armanca min ew eku ez karibin di mêjîyê t era raberzyekî bikim.
 Yorum #17  | 18 Nisan 2014 08:58 | Alıntı     

Botas Timberland

avatar    Grup: Misafir
   Yayınlar: 0, Yorum: 0, Kayıtlı: --
   ICQ: --,
Cliquez sur Suivant pour voir la réponseavec l'achèvement des enduits et profiter d'une série d'affiches compilé par la création de nike free run 3 nouveau dessin animé de mode caractèreaffiche! Bean aiment nike free run femme pas cher toujours à vendre Meng dr?le, Kwon Sang-woo trois trop d'amour! nike air max 2014 Nouveaux coréens des nike free 5.0 pas cher photos privées compilations (Janvier 13-January 26, 2009)! _ étoiles photos privées avec le soleil pour voir le spectacle s'est couché arrêt du centre-ville;. Combinaison TVXQ Jin Yubin trois types de haut poste de volley-ball de la nike free run 2 footlocker ligne oculaire super aspiration; Choi Siwon Jackie ""transnationale"" soleil fraternité; Lee nike free run 3 Min Ho jeu de la langue, la photo de détenu de Jung est rester Meng, Jin Zhiyuan ""mutation"" cheveux nike free run 2 pas cher courts beau gar?on; ?microdermabrasion? Kuangmai Meng, Kwon Sang-woo et Sun Taiying des vacances de trois doux, il nike free run 3 pas cher ya une liste de blanchisserie d'amour-propre ...... Le dernier des photos privées coréennes immédiatement course magnifique! Jin nike store france Zhiyuan étoiles dernières étoiles de photos privées, ainsi que Sina Weibo officiel Combinaison de nike air max 90 femme membres avec Héra et la combinaison de membres buffle coup échanges confidentiels affaire de mois a été exposé! nike free run pas cher Deux nuit douce main les racines _ avec Héra. Participer série frapper ""City Hunter"" les membres de l'équipe de femmes coréennes avec combinaison Héra, a été photographié
 Yorum #18  | 27 Kasım 2014 09:11 | Alıntı     

Francesco

avatar    Grup: Misafir
   Yayınlar: 0, Yorum: 0, Kayıtlı: --
   ICQ: --,
Iran will block Hormuz if attacked'www dot pretssv dot ir/detail/139100.htmlThis is the usual bluster one gets from an Arab military. I never take such talk seriously, except as an indication of what such a military might actually TRY to do, rather than what they CAN do.I suspect that in the event of a US attack on Iran, Iran will TRY to block Hormuz but will not be entirely successful. However, I think it's quite possible that Iran will cause enough damage and disruption as to have a serious impact on shipping in the Gulf, as well as significant damage to some US Navy vessels, in contrast to previous US Navy confrontations in the Gulf. For the US Navy, the next war will not be a cakewalk .
 Yorum #19  | 29 Kasım 2014 00:16 | Alıntı     

Deshonna

avatar    Grup: Misafir
   Yayınlar: 0, Yorum: 0, Kayıtlı: --
   ICQ: --,
Speaking of the stench of hyrsipcoy, riddle me this. PKK and PJAK are the same thing. The US pays PJAK to attack Iran and pays Turkey to attack PKK. Oilocracy is weird, huh? http://niwllafum.com phexlzbhp [link=http://cqbicyf.com]cqbicyf[/link]
 Yorum #20  | 29 Kasım 2014 13:24 | Alıntı     

Ziblim

avatar    Grup: Misafir
   Yayınlar: 0, Yorum: 0, Kayıtlı: --
   ICQ: --,
Hello! I simply would like to give an <a href="http://eagjhms.com">enuoroms</a> thumbs up for the good data youa1afve gotten right here on this post. I might be coming back to your blog for extra soon.
 Yorum #21  | 29 Kasım 2014 19:48 | Alıntı     

Janae

avatar    Grup: Misafir
   Yayınlar: 0, Yorum: 0, Kayıtlı: --
   ICQ: --,
 Yorum #22  | 3 Aralık 2014 03:18 | Alıntı     

Cayle

avatar    Grup: Misafir
   Yayınlar: 0, Yorum: 0, Kayıtlı: --
   ICQ: --,
 Yorum #23  | 7 Ocak 2015 20:36 | Alıntı     

Jacki

avatar    Grup: Misafir
   Yayınlar: 0, Yorum: 0, Kayıtlı: --
   ICQ: --,
 Yorum #24  | 22 Şubat 2015 12:05 | Alıntı     

Lyndall

avatar    Grup: Misafir
   Yayınlar: 0, Yorum: 0, Kayıtlı: --
   ICQ: --,
quote insurance car local department vacuum erection cialis No Prescription issues being formulation viagra vs cialis right reese medication buy discount levitra online pharmacy ingredient vardenafil
 Yorum #25  | 13 Nisan 2015 22:48 | Alıntı     

Lestdale

avatar    Grup: Misafir
   Yayınlar: 0, Yorum: 0, Kayıtlı: --
   ICQ: --,
viagra sources priligy pharmacie viagra free trialcheap generic cialis cialis 5 mg best price usa cialis bulkgeneric cialis soft tabs cialis without prescription discount cialis 5 mgcialis online from canada online pharmacies canada cialis free couponcanadian discount viagra healthy man viagra online viagra order
 Yorum #27  | 20 Haziran 2015 07:36 | Alıntı     

Hectordins

avatar    Grup: Misafir
   Yayınlar: 0, Yorum: 0, Kayıtlı: --
   ICQ: --,
Examples Singular Plural apex apices varix varicesIf Monospot test is positive no further testing needed.In case of emergency it might be needed for the use of advanced airway management techniques Aghababian Cialis toKeep warm Warmth will reflectorily relax small smooth muscle fibers which are present everywhere in the prostate and the seminal tract.
 Yorum #28  | 13 Temmuz 2015 12:17 | Alıntı     

Wilioi

avatar    Grup: Misafir
   Yayınlar: 0, Yorum: 0, Kayıtlı: --
   ICQ: --,
In Tintinalli JE Kelen GD Stapczynski JS Ma OJ Cline DM eds. Online pharmacy Yet the spiritual and magical side of healing remained central.Clinical features .while no correlation was detected between age and depression r.radioisotope Radioactive form of an element substance radionuclide.
 Yorum #29  | 17 Temmuz 2015 20:27 | Alıntı     

Geogaddelp

avatar    Grup: Misafir
   Yayınlar: 0, Yorum: 0, Kayıtlı: --
   ICQ: --,
Endoscopy sigmoidoscopy or colonoscopy with biopsytypical findings are aphthous ulcers cobblestone appearance pseudopolyps patchy skip lesions canada cialis In some cases a skin biopsy may be needed to rule out other causes of pigment loss.Torsion is not associated with fever.c.The current analysis included women mean age years at enrollment who completed the baseline evaluation between January and August and for whom reproductive data were available.Rate control with a blocker or calcium channel blocker b.Dr.Getty Images Archive Photos br. buy cheap cialis discount online choledochotomyThe idea that animals need energy because they consume energy is strictly speaking incorrect.Divide by hours mLhour rule mLkg for first kg mLkg for next kg mLkg for every kg over For example for a kg manb.Name four types of plasma proteins. cialis online using the kinetic coefficient of friction kThey may secrete a vari ety of steroid hormones including estrogen and androgens and are associ ated with precocious puberty in children and gynecomastia in adults.in a nonsmoker top and susceptible smoker bottom.It has better staph ylococcal coverage than thirdgeneration drugs.The infection can also spread to the brain.Vyas MD PhD Assistant Professor in Medicine Harvard Medical School Assistant in Medicine Division of Infectious Disease Department of Medicine Massachusetts General Hospital. cialis 20mg price at walmart .No significant correlation was found among hormonal status and FEV ED depression SaO or BMI.TABLE LYMPH AND BLOOD Lymph colorless Blood red NO PUMP PUMP Fluid moved along by muscle movement and valves WHITE BLOOD CELLS Lymphocytes Monocytes INTERSTITIAL FLUID Water Less protein and other plasma components Lipids fats from small intestine Heart pumps blood through blood vessels ALL BLOOD CELLS Erythrocytes give blood its red color Leukocytes Platelets PLASMA Water Proteins Salts nutrients lipids and wastes Arterioles Venules LYMPHATIC AND IMMUNE SYSTEMS L YMPHATIC S YSTEM ANATOMY Label Figure A as you read the following paragraphs.The center of this network is located in the brain which has the ability to store and analyze information.The combi natorial impact of bacterial surface toxins and metabolic endproducts may stimulate severe inammation that can progress to cancer due to disrupted homeostasis.Andexanet was administered as a slow bolus mgmin at or mg with the mg bolus immediately followed by a mg infusion hour infusion at mgmin. prix du viagra Centers for maintaining breathing heartbeat and other basic functions are based in the the brainstem the lowest part of the brain just above the upper spinal cord.If you have heart disease high blood pressure kidney disease or have had stomach ulcers or bleeding talk with your health care provider before using these medicines.Treat coagulopathy with fresh frozen plasma.g.
 Yorum #30  | 17 Kasım 2015 15:41 | Alıntı     

ThomasWes

avatar    Grup: Misafir